Informovanost učitelů základních škol o domácím násilí
Awareness of primary school teachers about domestic violence
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183225Identifikátory
SIS: 255361
Kolekce
- Kvalifikační práce [23838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kodymová, Pavla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
20. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
domácí násilí|prevence|děti|informovanost|učitelé|základní školyKlíčová slova (anglicky)
domestic violence|prevention|children|awareness|teachers|primary schoolsBakalářská práce si klade za cíl zjistit informovanost učitelů základních škol o domácím násilí, možnostech vzdělávacích programů, prevenci a osvětu domácího násilí. V teoretické části se práce zabývá vymezením základních pojmů této problematiky. Práce se věnuje základní terminologii jako je domácí násilí, dítě jako oběť domácího násilí, syndrom týraného dítěte, postup pedagogů ve školách při podezření na domácí násilí u dítěte, následně na prevenci a informovanost učitelů o domácím násilí. V praktické části se práce zaměřuje na kvalitativní výzkum metodou rozhovorů.
The bachelor's thesis aims to explore the awareness of primary school teachers regarding domestic violence, educational programs available for prevention, and their knowledge about domestic violence. The theoretical part of the thesis delves into defining the fundamental concepts related to this issue. It discusses key terminologies such as domestic violence, children as victims of domestic violence, the abused child syndrome, the protocols for teachers when suspecting domestic violence in a child, as well as prevention and teachers' awareness of domestic violence. The practical part of the thesis focuses on conducting qualitative research using interviews as the primary method.