dc.contributor.advisor | Hanuš, Daniel | |
dc.creator | Machalová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T13:38:17Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T13:38:17Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/183225 | |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis aims to explore the awareness of primary school teachers regarding domestic violence, educational programs available for prevention, and their knowledge about domestic violence. The theoretical part of the thesis delves into defining the fundamental concepts related to this issue. It discusses key terminologies such as domestic violence, children as victims of domestic violence, the abused child syndrome, the protocols for teachers when suspecting domestic violence in a child, as well as prevention and teachers' awareness of domestic violence. The practical part of the thesis focuses on conducting qualitative research using interviews as the primary method. | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce si klade za cíl zjistit informovanost učitelů základních škol o domácím násilí, možnostech vzdělávacích programů, prevenci a osvětu domácího násilí. V teoretické části se práce zabývá vymezením základních pojmů této problematiky. Práce se věnuje základní terminologii jako je domácí násilí, dítě jako oběť domácího násilí, syndrom týraného dítěte, postup pedagogů ve školách při podezření na domácí násilí u dítěte, následně na prevenci a informovanost učitelů o domácím násilí. V praktické části se práce zaměřuje na kvalitativní výzkum metodou rozhovorů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | domestic violence|prevention|children|awareness|teachers|primary schools | en_US |
dc.subject | domácí násilí|prevence|děti|informovanost|učitelé|základní školy | cs_CZ |
dc.title | Informovanost učitelů základních škol o domácím násilí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-20 | |
dc.description.department | Katedra sociální práce | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Social Work | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 255361 | |
dc.title.translated | Awareness of primary school teachers about domestic violence | en_US |
dc.contributor.referee | Kodymová, Pavla | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Work | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra sociální práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Social Work | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce si klade za cíl zjistit informovanost učitelů základních škol o domácím násilí, možnostech vzdělávacích programů, prevenci a osvětu domácího násilí. V teoretické části se práce zabývá vymezením základních pojmů této problematiky. Práce se věnuje základní terminologii jako je domácí násilí, dítě jako oběť domácího násilí, syndrom týraného dítěte, postup pedagogů ve školách při podezření na domácí násilí u dítěte, následně na prevenci a informovanost učitelů o domácím násilí. V praktické části se práce zaměřuje na kvalitativní výzkum metodou rozhovorů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis aims to explore the awareness of primary school teachers regarding domestic violence, educational programs available for prevention, and their knowledge about domestic violence. The theoretical part of the thesis delves into defining the fundamental concepts related to this issue. It discusses key terminologies such as domestic violence, children as victims of domestic violence, the abused child syndrome, the protocols for teachers when suspecting domestic violence in a child, as well as prevention and teachers' awareness of domestic violence. The practical part of the thesis focuses on conducting qualitative research using interviews as the primary method. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální práce | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |