Zobrazit minimální záznam

Americká angličtina na druhém stupni základních škol ve vztahu k sociolingvistickým a kulturním preferencím studentů
dc.contributor.advisorLuef, Eva Maria
dc.creatorSvatoňová, Karolína
dc.date.accessioned2023-07-24T14:01:22Z
dc.date.available2023-07-24T14:01:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183231
dc.description.abstractThis thesis examines the relationship between linguistic and cultural preferences of Czech students in the 8th and 9th grades of elementary schools. Its hypothesis claims that today's students are still strongly influenced by the Czech education system that places great emphasis on the instruction of British English, and therefore students prefer British lexical forms. However, it is also assumed that, due to the strong cultural influence of the United States, the students will be more familiar with American cultural phenomena and they will prefer them over British culture. As a part of the research for this thesis, an online questionnaire was administered to 215 students. This questionnaire contained questions related to both linguistic and cultural topics and its results confirmed the hypothesis. Most of the students tend to use British vocabulary even though they proved to have a deeper knowledge of American culture, preferring it over the British one. Some differences were recorded between genders; females are more inclined to prefer British English and culture than males. Simultaneously, those students who evaluated themselves as good at English and also have a better relationship with this language seem to prefer American forms and culture. The vast majority of this thesis aligns with the...en_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá vztah mezi lingvistickými a kulturními preferencemi českých studentů angličtiny v 8. a 9. třídách základních škol. Vychází z hypotézy, že dnešní studenti budou stále silně ovlivněni systémem české výuky, která historicky klade velký důraz na britskou variantu angličtiny, a budou tak preferovat britské lexikální formy. Dále se také předpokládá, že díky silnému kulturnímu vlivu Spojených států budou studenti více obeznámeni s americkými kulturními reáliemi a budou je zároveň i preferovat. Součástí práce byl výzkum v podobě online dotazníků, kterého se zúčastnilo 215 studentů. Tento dotazník obsahoval témata jak lingvistická, tak kulturní a výsledky, které přinesl, hypotézu potvrdily. Většina studentů inklinuje k užívání britské angličtiny, zároveň ale prokázali hlubší znalosti kultury americké, kterou i osobně preferují před tou britskou. Rozdíly byly zaznamenány mezi pohlavími; dívky jsou silněji orientovány na britskou angličtinu i kulturu nežli chlapci. Studenti, kteří sami sebe lépe hodnotí a mají lepší vztah k angličtině, naopak tíhnou k angličtině a kultuře americké. Naprostá většina této práce odpovídá dosud publikované literatuře a zároveň poukazuje na...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectBritish and American English|preferences of Czech students|cultural categorization|Czech elementary schools|influence of culture on language|instruction of English in the Czech Republic|Americanizationen_US
dc.subjectbritská a americká angličtina|preference českých studentů|kulturní kategorizace|české základní školy|vliv kultury na jazyk|výuka angličtiny v České republice|amerikanizacecs_CZ
dc.titleAmerican English in Czech Middle Schools in Relation to Sociolinguistic and Cultural Preferences of the Studentsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-13
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId239926
dc.title.translatedAmerická angličtina na druhém stupni základních škol ve vztahu k sociolingvistickým a kulturním preferencím studentůcs_CZ
dc.contributor.refereeCíslerová, Magdalena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá vztah mezi lingvistickými a kulturními preferencemi českých studentů angličtiny v 8. a 9. třídách základních škol. Vychází z hypotézy, že dnešní studenti budou stále silně ovlivněni systémem české výuky, která historicky klade velký důraz na britskou variantu angličtiny, a budou tak preferovat britské lexikální formy. Dále se také předpokládá, že díky silnému kulturnímu vlivu Spojených států budou studenti více obeznámeni s americkými kulturními reáliemi a budou je zároveň i preferovat. Součástí práce byl výzkum v podobě online dotazníků, kterého se zúčastnilo 215 studentů. Tento dotazník obsahoval témata jak lingvistická, tak kulturní a výsledky, které přinesl, hypotézu potvrdily. Většina studentů inklinuje k užívání britské angličtiny, zároveň ale prokázali hlubší znalosti kultury americké, kterou i osobně preferují před tou britskou. Rozdíly byly zaznamenány mezi pohlavími; dívky jsou silněji orientovány na britskou angličtinu i kulturu nežli chlapci. Studenti, kteří sami sebe lépe hodnotí a mají lepší vztah k angličtině, naopak tíhnou k angličtině a kultuře americké. Naprostá většina této práce odpovídá dosud publikované literatuře a zároveň poukazuje na...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the relationship between linguistic and cultural preferences of Czech students in the 8th and 9th grades of elementary schools. Its hypothesis claims that today's students are still strongly influenced by the Czech education system that places great emphasis on the instruction of British English, and therefore students prefer British lexical forms. However, it is also assumed that, due to the strong cultural influence of the United States, the students will be more familiar with American cultural phenomena and they will prefer them over British culture. As a part of the research for this thesis, an online questionnaire was administered to 215 students. This questionnaire contained questions related to both linguistic and cultural topics and its results confirmed the hypothesis. Most of the students tend to use British vocabulary even though they proved to have a deeper knowledge of American culture, preferring it over the British one. Some differences were recorded between genders; females are more inclined to prefer British English and culture than males. Simultaneously, those students who evaluated themselves as good at English and also have a better relationship with this language seem to prefer American forms and culture. The vast majority of this thesis aligns with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV