Zobrazit minimální záznam

Rules, punishment and rewards in preschool education
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorSvobodová, Anna
dc.date.accessioned2023-11-07T00:30:47Z
dc.date.available2023-11-07T00:30:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183333
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with classroom management strategies with regard to the use of different types of educational resources used in the kindergarten environment. The theoretical part focuses more concretely on the basic definition of terms such as preschool education, rules, punishment, respectful education, rewards and alternative schools. What is their function, types and use in practice. Last but not least, it also focuses on the respectful approach, or how to establish a partnership with the child using effective forms of communication. The empirical part presents the results of the research aimed at comparing and finding differences in the formation and use of rules in kindergartens as well as the use of different types of rewards, punishments and natural consequences using a questionnaire survey. The questionnaire shows the differences between kindergartens traditional state schools and kindergartens applying innovative ways in education. It reflects the views, attitudes and experiences of the teachers themselves. KEYWORDS rules, punishments, rewards, preschool education, educational means, respectful education, natural consequenceen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá strategií řízení třídy s ohledem na používání různých druhů výchovných prostředků, užívaných v prostředí mateřských škol. Teoretická část se konktrétněji zaměřuje na základní vymezení pojmů, jako je předškolní vzdělávání, pravidla, tresty, respektující výchova, odměny a alternativní školy. Jaká je jejich funkce, druhy a využití v praxi. V neposlední řadě se zaměřuje i na respektující přístup, aneb jak se dá s dítětem navázat partnerský vztah za užití efektivních forem komunikace. Empirická část prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na porovnání a hledání rozdílů v utváření a používání pravidel v mateřských školách a taktéž užívání různých druhů odměn, trestů a přirozeného důsledku za pomocí dotazníkového šetření. Z dotazníku vyplývají rozdíly mezi mateřskými školami tradičními státními a mateřskými školami aplikující inovativní způsoby ve vzdělávání. Odráží názory, postoje a zkušenosti samotných pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA pravidla, tresty, odměny, předškolní vzdělávání, výchovné prostředky, respektující výchova, přirozený důsledekcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpravidla|tresty|odměny|předškolní vzdělávání|výchovné prostředky|respektující výchova|přirozený důsledekcs_CZ
dc.subjectrules|punishments|rewards|pre-school education|educational resourses|respectful education|natural consequenceen_US
dc.titlePravidla, tresty a odměny v předškolním vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-14
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId254555
dc.title.translatedRules, punishment and rewards in preschool educationen_US
dc.contributor.refereeSkorková, Gabriela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá strategií řízení třídy s ohledem na používání různých druhů výchovných prostředků, užívaných v prostředí mateřských škol. Teoretická část se konktrétněji zaměřuje na základní vymezení pojmů, jako je předškolní vzdělávání, pravidla, tresty, respektující výchova, odměny a alternativní školy. Jaká je jejich funkce, druhy a využití v praxi. V neposlední řadě se zaměřuje i na respektující přístup, aneb jak se dá s dítětem navázat partnerský vztah za užití efektivních forem komunikace. Empirická část prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na porovnání a hledání rozdílů v utváření a používání pravidel v mateřských školách a taktéž užívání různých druhů odměn, trestů a přirozeného důsledku za pomocí dotazníkového šetření. Z dotazníku vyplývají rozdíly mezi mateřskými školami tradičními státními a mateřskými školami aplikující inovativní způsoby ve vzdělávání. Odráží názory, postoje a zkušenosti samotných pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA pravidla, tresty, odměny, předškolní vzdělávání, výchovné prostředky, respektující výchova, přirozený důsledekcs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with classroom management strategies with regard to the use of different types of educational resources used in the kindergarten environment. The theoretical part focuses more concretely on the basic definition of terms such as preschool education, rules, punishment, respectful education, rewards and alternative schools. What is their function, types and use in practice. Last but not least, it also focuses on the respectful approach, or how to establish a partnership with the child using effective forms of communication. The empirical part presents the results of the research aimed at comparing and finding differences in the formation and use of rules in kindergartens as well as the use of different types of rewards, punishments and natural consequences using a questionnaire survey. The questionnaire shows the differences between kindergartens traditional state schools and kindergartens applying innovative ways in education. It reflects the views, attitudes and experiences of the teachers themselves. KEYWORDS rules, punishments, rewards, preschool education, educational means, respectful education, natural consequenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV