Vztah žáků prvního stupně základní školy k dramatické výchově
Relation between pupils of primary school and dramatic education
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183388Identifikátory
SIS: 232432
Kolekce
- Kvalifikační práce [23829]
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
dramatická výchova|vztah žáků k předmětům|divadlo|estetické předměty|osobnost pedagoga|osobnost žáka|primary educationKlíčová slova (anglicky)
drama education|pupils'relationship to subjects|theater|aesthetic subjects|the personality of the teacher|the personality of the pupil|základní vzděláníBakalářská práce pojednává o vztahu žáků prvního stupně základní školy k dramatické výchově. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o samotném pojmu dramatická výchova. Je zde podrobněji popsáno postavení dramatické výchovy ve vzdělávacím systému. Dále je zde také rozebrán vztah žáků na prvním stupni základní školy k dramatické výchově, k estetickým předmětům a také ostatním vyučovacím předmětům. Je zde také zmíněna charakteristika a osobnostní rysy pedagoga a také charakteristika osobnosti žáka. Součástí práce je charakteristika a části lekce dramatické výchovy a charakteristika ostatních estetických předmětů a jsou zde také podrobně rozebrané rozdíly mezi dramatickou výchovou a divadlem. Praktická část se zabývá samotným vztahem žáků prvního stupně k dramatické výchově. Výzkum je veden formou rozhovorů, které jsou v práci doslovně přepsané a vložené. Kvůli přehlednosti informací je praktická část doplněná o grafy a podrobnější závěry, které přibližují samotný vztah žáků. Cílem výzkumu je tedy zjistit, jaký vztah mají žáci prvního stupně základní školy k dramatické výchově. Výzkum byl ovlivněn probíhající pandemií, což se promítá nejen na provedení samotného výzkumu, ale také na jeho výsledcích.
The bachelor's thesis deals with the relationship of primary school pupils towards drama education. This thesis is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part deals with the very concept of drama education. The position of the drama education in the educational system is described in more details here. Furthermore, here is also discussed the relationship of primary school pupils towards drama education, towards aesthetic subjects and towards school subjects, too. The characteristic and personality traits of the teacher and pupils are also mentioned here. The part of this thesis is characteristic and parts of drama educations lesson and characteristic other aesthetic subjects and there are also detailed differences between drama education and theater. The practical part deals with the relationship of primary school pupils towards drama education. The research is conducted in the form of interviews, which are literally rewritten and inserted into the thesis. For the sake of clarity of information the practical part is supplemented by graphs and more detailed conclusions, which bring the pupil's relationship itself closer together. The aim of the research is to find out how primary school pupil's relate towards drama education. The research was affected by the ongoing pandemic,...