Ověřování fyzikálních znalostí žáků vedených učitelem se zrakovým handicapem
Verification of physics knowledge of pupils led by a teacher with a visual disability
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183639Identifikátory
SIS: 253014
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mandíková, Dana
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Fyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
22. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učitel se zrakovým postižením|výuka fyzikyKlíčová slova (anglicky)
teacher with a visual disability|teaching physicsPráce rozděluje, pojmenovává a popisuje fyzikální úlohy do jednotlivých kategorií na základě specifických nároků kladených na pedagoga se zrakovým hendikepem. U těchto kategorií jsou dále uvedeny nároky na zrakově hendikepovaného pedagoga. Práce navíc uvádí konkrétní příklady úloh, které jsou vhodné pro ověření znalostí studentů jak s ohledem na situaci pedagoga, tak s ohledem na vypovídající hodnotu úloh. V práci je zmiňovaný i specifický způsob hodnocení prací studentů, který autor používá v praxi i popis autorova hendikepu. Je přiložen i příklad studenty vypracovaných úloh a pedagogem zpracované hodnocení.
This paper classifies into categories, labels, and explains physics exercises based on distinct challenges visually impaired teachers may encounter. The challenges unique to each exercise category are also detailed. In addition, the paper provides examples of exercises that are suitable for the teacher's circumstances and are verifying students' knowledge of physics. The author also outlines their personal system for grading student work, along with a description of their own visual impairment. A student's work that has been marked by the teacher is included as well.