Zobrazit minimální záznam

Alternative class in a public school
dc.contributor.advisorStraková, Jana
dc.creatorJanďourková, Zuzana
dc.date.accessioned2023-11-06T21:05:32Z
dc.date.available2023-11-06T21:05:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183855
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to examine the founding principles and function of two alternative classes in two public schools in small towns. These conditions are analysed in context of differentiation of primary school and potential impact of alternative classes in public schools on equal chances. The first chapter will briefly describe common features of alternative schools, and I will list the characteristics of some alternative movements in the Czech Republic. I will then focus in more detail on the 'Step by Step' programme, which is used in one of the schools I examine, and its bases. The second school in my study follows a programme stemming from this, which is also influenced by 'Natural schools' and other alternative methods. The next chapter of this thesis will look at the differences and unequal access to education. The empirical section of this thesis presents two case studies of alternative classes in public schools. For the purposes of this study, a qualitative method has been applied. I try to find out the reasons for establishment of these classes and refusal of the classic education by observing the classes during teaching, and through interviews with all participants. I focus on the admission process of pupils to these classes and whether the conditions of the studies in these classes...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za cíl prozkoumat podmínky založení a fungování dvou alternativních tříd ve veřejných školách na menších městech. Tyto podmínky jsou zkoumány v kontextu diferenciace primární školy a možných dopadů alternativních tříd ve veřejných školách na rovné šance. V první kapitole zkráceně popisuji společné rysy alternativních škol a jmenuji charakteristiky hlavních alternativních proudů v České republice. Dále se podrobněji věnuji programu Začít spolu, který se aplikuje na jedné ze dvou zkoumaných tříd, a jeho východiskům. Druhá zkoumaná škola z něj také vychází, ale zároveň je ovlivněna přírodní školou a dalšími alternativními směry. Další část diplomové práce se věnuje vnější a vnitřní diferenciaci a nerovným přístupům ve vzdělávání. Empirická část představuje dvě případové studie alternativních tříd ve veřejných školách. Pro účely práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Prostřednictvím pozorování a hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se všemi zúčastněnými zjišťuji důvody založení těchto tříd a odmítnutí klasického vzdělávání. Zaměřuji se na výběr žáků do těchto tříd a na to, zda jsou podmínky studia v těchto třídách spravedlivé vůči klasickým třídám. Výzkum ukazuje, že rodiče, kteří mají zájem o tyto alternativní třídy, chtějí, aby jejich děti vzdělání bavilo a neudusilo...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvýběr školycs_CZ
dc.subjectrovnost šancícs_CZ
dc.subjectalternativní pedagogikacs_CZ
dc.subjectveřejná školacs_CZ
dc.subjectschool choiceen_US
dc.subjectequityen_US
dc.subjectalternative educationen_US
dc.subjectpublic schoolen_US
dc.titleAlternativní třída ve veřejné školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-04
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId241764
dc.title.translatedAlternative class in a public schoolen_US
dc.contributor.refereeDvořák, Dominik
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za cíl prozkoumat podmínky založení a fungování dvou alternativních tříd ve veřejných školách na menších městech. Tyto podmínky jsou zkoumány v kontextu diferenciace primární školy a možných dopadů alternativních tříd ve veřejných školách na rovné šance. V první kapitole zkráceně popisuji společné rysy alternativních škol a jmenuji charakteristiky hlavních alternativních proudů v České republice. Dále se podrobněji věnuji programu Začít spolu, který se aplikuje na jedné ze dvou zkoumaných tříd, a jeho východiskům. Druhá zkoumaná škola z něj také vychází, ale zároveň je ovlivněna přírodní školou a dalšími alternativními směry. Další část diplomové práce se věnuje vnější a vnitřní diferenciaci a nerovným přístupům ve vzdělávání. Empirická část představuje dvě případové studie alternativních tříd ve veřejných školách. Pro účely práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Prostřednictvím pozorování a hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se všemi zúčastněnými zjišťuji důvody založení těchto tříd a odmítnutí klasického vzdělávání. Zaměřuji se na výběr žáků do těchto tříd a na to, zda jsou podmínky studia v těchto třídách spravedlivé vůči klasickým třídám. Výzkum ukazuje, že rodiče, kteří mají zájem o tyto alternativní třídy, chtějí, aby jejich děti vzdělání bavilo a neudusilo...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to examine the founding principles and function of two alternative classes in two public schools in small towns. These conditions are analysed in context of differentiation of primary school and potential impact of alternative classes in public schools on equal chances. The first chapter will briefly describe common features of alternative schools, and I will list the characteristics of some alternative movements in the Czech Republic. I will then focus in more detail on the 'Step by Step' programme, which is used in one of the schools I examine, and its bases. The second school in my study follows a programme stemming from this, which is also influenced by 'Natural schools' and other alternative methods. The next chapter of this thesis will look at the differences and unequal access to education. The empirical section of this thesis presents two case studies of alternative classes in public schools. For the purposes of this study, a qualitative method has been applied. I try to find out the reasons for establishment of these classes and refusal of the classic education by observing the classes during teaching, and through interviews with all participants. I focus on the admission process of pupils to these classes and whether the conditions of the studies in these classes...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV