Zobrazit minimální záznam

Values education for children in primary education through programs of the Pedagogical Center of the Archbishopric of Prague
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorMacková, Magdaléna
dc.date.accessioned2023-11-06T23:08:23Z
dc.date.available2023-11-06T23:08:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183860
dc.description.abstractThe topic of this diploma thesis is the education of children in values through programs of the Pedagogical Centre of the Archbishopric in Prague. The theoretical part deals with topics common to life in our society and at the same time closely related to Christianity, several development theories, characteristics of child in primary school, analysis of Framework Educational Program from a value point of view, a brief introduction to the issue of ethical and religious education in our society and presentation of Pedagogical Centre. The main goal of empirical part is to find out and describe how the Pedagogical Centre strives to educate the children in primary school about values. I used the following research tools to achieve the mentioned goal: content analysis of Pedagogical Centre program annotations focused on primary school, interview with the founder of the Pedagogical Centre and content analysis of interviews with eight teachers who visited the programs with their class. Based on the empirical part, it was found that Pedagogical Centre has a very broad scope of its activities, namely in wide scope of topics, choice of methods and materials and mainly in the quantity and depth of values contained in the programs. The activity of the Pedagogical Centre is evaluated very positively by the...en_US
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je výchova dětí k hodnotám za pomoci programů Pedagogického centra Arcibiskupství pražského. Teoretická část se zabývá: tématy běžnými pro život v naší společnosti a zároveň úzce souvisejícími s křesťanstvím, některými vývojovými teoriemi, charakteristikou dítěte mladšího školního věku, rozborem Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání z hodnotového hlediska, stručným seznámením s problematikou etické a náboženské výchovy v naší společnosti a představením Pedagogického centra. Hlavním cílem empirické části je zjistit a popsat, jak Pedagogické centrum usiluje o výchovu dětí na prvním stupni základní škole k hodnotám. K dosažení zmíněného cíle jsem využila následující výzkumné prostředky: obsahovou analýzu anotací programů Pedagogického centra zaměřených na první stupeň základní školy, rozhovor se zakladatelkou Pedagogického centra a obsahovou analýzu rozhovorů s osmi učitelkami, které se svými třídami programy navštívily. Na základě empirické části bylo zjištěno, že Pedagogické centrum má velmi široký záběr své činnosti, a to v oblasti výběru témat, volby prostředků a materiálů, ale hlavně v množství a hloubce hodnot, kterých se ve svých programech dotýkají. Činnost Pedagogického centra je učiteli velmi pozitivně hodnocena. KLÍČOVÁ SLOVA výchova, hodnoty,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectpedagogické centrumcs_CZ
dc.subjectvýukové programycs_CZ
dc.subjectkřesťanstvícs_CZ
dc.subjectnáboženstvícs_CZ
dc.subjectvalues education for children in primary education through programs of the Pedagogical Center of the Archbishopric of Pragueen_US
dc.titleVýchova dětí na 1. stupni ZŠ k hodnotám za pomoci programů Pedagogického centra Arcibiskupství pražskéhocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-04
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258046
dc.title.translatedValues education for children in primary education through programs of the Pedagogical Center of the Archbishopric of Pragueen_US
dc.contributor.refereeBravená, Noemi
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce je výchova dětí k hodnotám za pomoci programů Pedagogického centra Arcibiskupství pražského. Teoretická část se zabývá: tématy běžnými pro život v naší společnosti a zároveň úzce souvisejícími s křesťanstvím, některými vývojovými teoriemi, charakteristikou dítěte mladšího školního věku, rozborem Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání z hodnotového hlediska, stručným seznámením s problematikou etické a náboženské výchovy v naší společnosti a představením Pedagogického centra. Hlavním cílem empirické části je zjistit a popsat, jak Pedagogické centrum usiluje o výchovu dětí na prvním stupni základní škole k hodnotám. K dosažení zmíněného cíle jsem využila následující výzkumné prostředky: obsahovou analýzu anotací programů Pedagogického centra zaměřených na první stupeň základní školy, rozhovor se zakladatelkou Pedagogického centra a obsahovou analýzu rozhovorů s osmi učitelkami, které se svými třídami programy navštívily. Na základě empirické části bylo zjištěno, že Pedagogické centrum má velmi široký záběr své činnosti, a to v oblasti výběru témat, volby prostředků a materiálů, ale hlavně v množství a hloubce hodnot, kterých se ve svých programech dotýkají. Činnost Pedagogického centra je učiteli velmi pozitivně hodnocena. KLÍČOVÁ SLOVA výchova, hodnoty,...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this diploma thesis is the education of children in values through programs of the Pedagogical Centre of the Archbishopric in Prague. The theoretical part deals with topics common to life in our society and at the same time closely related to Christianity, several development theories, characteristics of child in primary school, analysis of Framework Educational Program from a value point of view, a brief introduction to the issue of ethical and religious education in our society and presentation of Pedagogical Centre. The main goal of empirical part is to find out and describe how the Pedagogical Centre strives to educate the children in primary school about values. I used the following research tools to achieve the mentioned goal: content analysis of Pedagogical Centre program annotations focused on primary school, interview with the founder of the Pedagogical Centre and content analysis of interviews with eight teachers who visited the programs with their class. Based on the empirical part, it was found that Pedagogical Centre has a very broad scope of its activities, namely in wide scope of topics, choice of methods and materials and mainly in the quantity and depth of values contained in the programs. The activity of the Pedagogical Centre is evaluated very positively by the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV