Finanční gramotnost chlapců ve vybraném diagnostickém ústavu
Financial capability of juvelin placed in the diagnostic institution
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184284Identifikátory
SIS: 247190
Kolekce
- Kvalifikační práce [19338]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kočí, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
prevence, diagnostický ústav, DIUS, finanční gramotnost, případová studieKlíčová slova (anglicky)
prevention, diagnostic institute, DIUS, financial literacy, casuisticThe theoretical part of my diploma thesis connects three separate themes.: Financial literacy, poverty prevention and diagnostic institutions, those are the initial points for the implemented research. The empirical part consists of research of a qualitative character. Selected procedures and techniques aimed at a more detailed description of financial literacy of pupils placed in the Diagnostic Institute for youth, Prague 2, Lublaňská 33. The resulting description has the character of a monograph, bonding the participant's life story with a description of money issues, managing the family budget, basic financial management, obligations and investments. The case studies capture the life strategies, mindsets and opinions of nine participants. The main method of this work is an interview based on worksheets. The main goal of this work is to confront the reader with an unusual life story of a teenager. The text evokes an interesting debate and also emphasizes the existential necessity of the twenty-first century to spread enlightenment and motivate people to increase financial literacy. KEYWORDS prevention, diagnostic institute, DIUS, financial literacy, casuistic
V teoretické části diplomové práce jsou propojena tři samostatná témata: finanční gramotnost, prevence a diagnostický ústav. To jsou hlavní východiska pro realizovaný terénní výzkum. Empirickou část tvoří výzkum kvalitativní povahy. Stěžejní metodou této práce je rozhovor, který se opírá o pracovní listy. Zvolené postupy a techniky cílí na detailnější popis finanční gramotnosti u žáků umístěných v Diagnostickém ústavu pro mládež, Praha 2, Lublaňská 33. Vzniklá deskripce má povahu monografie, propojuje životní příběh participanta s popisem problematiky peněz, spravování rodinného rozpočtu, správy finančních aktiv, závazků i investic. Případové studie zachycují životní strategie, smýšlení a názory devíti participantů. Cílem práce je konfrontovat čtenáře s nevšedním příběhem dospívajícího člověka. Text vyvolává zajímavou debatu a také akcentuje existencionální nutnost jednadvacátého století šířit osvětu a motivovat ke zvyšování finanční gramotnosti. KLÍČOVÁ SLOVA prevence, diagnostický ústav, DIUS, finanční gramotnost, případová studie