Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy
Self-efficacy of UK FTVS students for teaching health physical education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184345Identifikátory
SIS: 236056
Kolekce
- Kvalifikační práce [8844]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Křivánková, Markéta
Oponent práce
Kotlík, Kamil
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
7. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
zdravotní tělesná výchova, sebeúčinnost, učitel zdravotní tělesné výchovy, cvičitelzdravotní tělesné výchovy, zdravotní oslabení, pohybová gramotnost, zdravíKlíčová slova (anglicky)
health physical education, self-efficacy, health physical education teacher, healthphysical education trainer, health impairment, physical literacy, healthNázev bakalářské práce: Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit míru self-efficacy neboli subjektivně vnímaných kompetencí a profesní sebedůvěry studentů závěrečných magisterských ročníků tělovýchovných oborů na UK FTVS ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy. Dílčím cílem pak byla komparace výsledků s předchozím výzkumem Anny Šubertové (Šubertová, 2020). Metodika: K šetření s charakterem smíšeného empirického výzkumu byl ke sběru dat použit dotazník vlastní konstrukce, který vznikl na základě revidování předchozího výzkumného nástroje Šubertové (2020). Realizace výzkumu se uskutečnila v květnu a červnu roku 2023, za účasti 68 respondentů závěrečných ročníků navazujícího magisterského studia oborů Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami a Učitelství tělesné výchovy pro střední školy na UK FTVS. Účastníci byli v zastoupení 30 mužů a 38 žen ve věkovém rozmezí od 23 do 35 let. Výsledky: Studenti závěrečných ročníku nevnímají své kompetence ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy na příliš vysoké úrovni. Pouze 26,5 % studentů tělovýchovných oborů se cítí zcela kompetentními k výuce zdravotní tělesné výchovy. Byla prokázána vyšší míra self-efficacy u studentů oboru ATVS-OSP....
Title of the thesis: Self-efficacy of UK FTVS students for teaching health physical education The aim of the thesis: The aim of the bachelor's thesis was to evaluate the level of self-efficacy or subjectively perceived competences and professional self-confidence of students in the final master's year of physical education at the UK FTVS in relation to the teaching of health physical education. The partial goal was to compare the results with previous research by Anna Šubertová (Šubertová, 2020). Methods: For the investigation with the character of mixed empirical research, a self-constructed questionnaire was used to collect data, which was created on the basis of revising Šubertová's (2020) previous research instrument. The research was carried out in May and June 2023, with the participation of 68 respondents of the final year of the follow-up master's studies in Applied Physical Education and Sport for People with Specific Needs and Physical Education Teaching for Secondary Schools at the UK FTVS. The participants were represented by 30 men and 38 women in the age range from 23 to 35 years. Results: Final year students do not perceive their competences in relation to the teaching of health physical education at a high level. Only 26.5% of physical education students feel completely competent to...