Zobrazit minimální záznam

Self-efficacy of UK FTVS students for teaching health physical education
dc.contributor.advisorVařeková, Jitka
dc.creatorPochyba, Štefan
dc.date.accessioned2023-11-06T15:07:23Z
dc.date.available2023-11-06T15:07:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184345
dc.description.abstractTitle of the thesis: Self-efficacy of UK FTVS students for teaching health physical education The aim of the thesis: The aim of the bachelor's thesis was to evaluate the level of self-efficacy or subjectively perceived competences and professional self-confidence of students in the final master's year of physical education at the UK FTVS in relation to the teaching of health physical education. The partial goal was to compare the results with previous research by Anna Šubertová (Šubertová, 2020). Methods: For the investigation with the character of mixed empirical research, a self-constructed questionnaire was used to collect data, which was created on the basis of revising Šubertová's (2020) previous research instrument. The research was carried out in May and June 2023, with the participation of 68 respondents of the final year of the follow-up master's studies in Applied Physical Education and Sport for People with Specific Needs and Physical Education Teaching for Secondary Schools at the UK FTVS. The participants were represented by 30 men and 38 women in the age range from 23 to 35 years. Results: Final year students do not perceive their competences in relation to the teaching of health physical education at a high level. Only 26.5% of physical education students feel completely competent to...en_US
dc.description.abstractNázev bakalářské práce: Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit míru self-efficacy neboli subjektivně vnímaných kompetencí a profesní sebedůvěry studentů závěrečných magisterských ročníků tělovýchovných oborů na UK FTVS ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy. Dílčím cílem pak byla komparace výsledků s předchozím výzkumem Anny Šubertové (Šubertová, 2020). Metodika: K šetření s charakterem smíšeného empirického výzkumu byl ke sběru dat použit dotazník vlastní konstrukce, který vznikl na základě revidování předchozího výzkumného nástroje Šubertové (2020). Realizace výzkumu se uskutečnila v květnu a červnu roku 2023, za účasti 68 respondentů závěrečných ročníků navazujícího magisterského studia oborů Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami a Učitelství tělesné výchovy pro střední školy na UK FTVS. Účastníci byli v zastoupení 30 mužů a 38 žen ve věkovém rozmezí od 23 do 35 let. Výsledky: Studenti závěrečných ročníku nevnímají své kompetence ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy na příliš vysoké úrovni. Pouze 26,5 % studentů tělovýchovných oborů se cítí zcela kompetentními k výuce zdravotní tělesné výchovy. Byla prokázána vyšší míra self-efficacy u studentů oboru ATVS-OSP....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectzdravotní tělesná výchovacs_CZ
dc.subjectsebeúčinnostcs_CZ
dc.subjectučitel zdravotní tělesné výchovycs_CZ
dc.subjectcvičitelzdravotní tělesné výchovycs_CZ
dc.subjectzdravotní oslabenícs_CZ
dc.subjectpohybová gramotnostcs_CZ
dc.subjectzdravícs_CZ
dc.subjecthealth physical educationen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjecthealth physical education teacheren_US
dc.subjecthealthphysical education traineren_US
dc.subjecthealth impairmenten_US
dc.subjectphysical literacyen_US
dc.subjecthealthen_US
dc.titleSubjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId236056
dc.title.translatedSelf-efficacy of UK FTVS students for teaching health physical educationen_US
dc.contributor.refereeKotlík, Kamil
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.degree.programAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.enAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev bakalářské práce: Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit míru self-efficacy neboli subjektivně vnímaných kompetencí a profesní sebedůvěry studentů závěrečných magisterských ročníků tělovýchovných oborů na UK FTVS ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy. Dílčím cílem pak byla komparace výsledků s předchozím výzkumem Anny Šubertové (Šubertová, 2020). Metodika: K šetření s charakterem smíšeného empirického výzkumu byl ke sběru dat použit dotazník vlastní konstrukce, který vznikl na základě revidování předchozího výzkumného nástroje Šubertové (2020). Realizace výzkumu se uskutečnila v květnu a červnu roku 2023, za účasti 68 respondentů závěrečných ročníků navazujícího magisterského studia oborů Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami a Učitelství tělesné výchovy pro střední školy na UK FTVS. Účastníci byli v zastoupení 30 mužů a 38 žen ve věkovém rozmezí od 23 do 35 let. Výsledky: Studenti závěrečných ročníku nevnímají své kompetence ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy na příliš vysoké úrovni. Pouze 26,5 % studentů tělovýchovných oborů se cítí zcela kompetentními k výuce zdravotní tělesné výchovy. Byla prokázána vyšší míra self-efficacy u studentů oboru ATVS-OSP....cs_CZ
uk.abstract.enTitle of the thesis: Self-efficacy of UK FTVS students for teaching health physical education The aim of the thesis: The aim of the bachelor's thesis was to evaluate the level of self-efficacy or subjectively perceived competences and professional self-confidence of students in the final master's year of physical education at the UK FTVS in relation to the teaching of health physical education. The partial goal was to compare the results with previous research by Anna Šubertová (Šubertová, 2020). Methods: For the investigation with the character of mixed empirical research, a self-constructed questionnaire was used to collect data, which was created on the basis of revising Šubertová's (2020) previous research instrument. The research was carried out in May and June 2023, with the participation of 68 respondents of the final year of the follow-up master's studies in Applied Physical Education and Sport for People with Specific Needs and Physical Education Teaching for Secondary Schools at the UK FTVS. The participants were represented by 30 men and 38 women in the age range from 23 to 35 years. Results: Final year students do not perceive their competences in relation to the teaching of health physical education at a high level. Only 26.5% of physical education students feel completely competent to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantKřivánková, Markéta
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV