Zobrazit minimální záznam

Social pedagogical integration interventions for unaccompanied juvenile Refugees in Germany
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorRoupcová, Noemi
dc.date.accessioned2023-11-06T12:13:39Z
dc.date.available2023-11-06T12:13:39Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184351
dc.description.abstract(in English): The thesis deals with socio-pedagogical interventions provided to unaccompanied minor refugees in Germany. It describes the situation of unaccompanied minor refugees who come to acute care centres or residential facilities for youth and come to terms with the reality of life in a new country. The provided socio-pedagogical interventions can be divided into 3 main groups. The effectiveness of these interventions in terms of supporting the integration of refugees into mainstream society was examined on a group of 23 persons - unaccompanied minor refugees. They evaluated the individual interventions provided within the framework of individual semi-structured interviews that took place in 2020 - 2022. The work is conceptualized theoretically and empirically. In the theoretical first part of the work, basic concepts from the field of migration and social pedagogy are presented and explained, and 3 areas of social pedagogic interventions provided are discussed in more detail. In the research part of the work, the research question is defined, the design and methodology are presented, and the research method based on interpretive phenomenological analysis is presented. At the end of the work, possible further research directions in this area are defined.en_US
dc.description.abstract(česky) Práce se zabývá sociálně pedagogických intervencemi poskytovanými nezletilým uprchlíkům bez doprovodu v SRN. Popisuje situaci nezletilých uprchlíků bez doprovodu, kteří přicházejí do středisek akutní péče, či do pobytových zařízení pro mládež a vyrovnávají se s realitou života v nové zemi. Poskytované sociálně pedagogické intervence lze rozdělit do 3 hlavních skupin. Efektivita těchto intervencí z hlediska podpory integrace uprchlíků do majoritní společnosti byla zkoumána na skupině 23 osob - nezletilých uprchlíků bez doprovodu. Ti hodnotili jednotlivé poskytované intervence v rámci individuálních polostrukturovaných rozhovorů, které se uskutečnily v letech 2020 - 2022. Práce je koncipována teoreticko-empiricky. V teoretické první časti práce jsou prezentovány a vysvětleny základní pojmy z oblasti migrace a sociální pedagogiky, blíže jsou pospány 3 oblasti poskytovaných sociálně pedagogických intervencí. Ve výzkumné části práce je definována výzkumná otázka představen design a metodologie a metoda výzkumu založená na interpretativní fenomenologické analýze. V závěru práce jsou pak definovány možné další výzkumné směry v této oblasti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnezletilý uprchlík bez doprovodu|Integrace|sociálně pedagogické intervence|migrace|uprchlíkcs_CZ
dc.subjectunaccompanied juvenile refugeesen_US
dc.subjectunaccompanied Mino|migration|integration|social-pedagogical interventions|refugeeen_US
dc.titleSociálně pedagogické intervence podporující integraci mladistvých uprchlíků bez doprovodu v SRNcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId231546
dc.title.translatedSocial pedagogical integration interventions for unaccompanied juvenile Refugees in Germanyen_US
dc.contributor.refereeKlapálková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Práce se zabývá sociálně pedagogických intervencemi poskytovanými nezletilým uprchlíkům bez doprovodu v SRN. Popisuje situaci nezletilých uprchlíků bez doprovodu, kteří přicházejí do středisek akutní péče, či do pobytových zařízení pro mládež a vyrovnávají se s realitou života v nové zemi. Poskytované sociálně pedagogické intervence lze rozdělit do 3 hlavních skupin. Efektivita těchto intervencí z hlediska podpory integrace uprchlíků do majoritní společnosti byla zkoumána na skupině 23 osob - nezletilých uprchlíků bez doprovodu. Ti hodnotili jednotlivé poskytované intervence v rámci individuálních polostrukturovaných rozhovorů, které se uskutečnily v letech 2020 - 2022. Práce je koncipována teoreticko-empiricky. V teoretické první časti práce jsou prezentovány a vysvětleny základní pojmy z oblasti migrace a sociální pedagogiky, blíže jsou pospány 3 oblasti poskytovaných sociálně pedagogických intervencí. Ve výzkumné části práce je definována výzkumná otázka představen design a metodologie a metoda výzkumu založená na interpretativní fenomenologické analýze. V závěru práce jsou pak definovány možné další výzkumné směry v této oblasti.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The thesis deals with socio-pedagogical interventions provided to unaccompanied minor refugees in Germany. It describes the situation of unaccompanied minor refugees who come to acute care centres or residential facilities for youth and come to terms with the reality of life in a new country. The provided socio-pedagogical interventions can be divided into 3 main groups. The effectiveness of these interventions in terms of supporting the integration of refugees into mainstream society was examined on a group of 23 persons - unaccompanied minor refugees. They evaluated the individual interventions provided within the framework of individual semi-structured interviews that took place in 2020 - 2022. The work is conceptualized theoretically and empirically. In the theoretical first part of the work, basic concepts from the field of migration and social pedagogy are presented and explained, and 3 areas of social pedagogic interventions provided are discussed in more detail. In the research part of the work, the research question is defined, the design and methodology are presented, and the research method based on interpretive phenomenological analysis is presented. At the end of the work, possible further research directions in this area are defined.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV