Zobrazit minimální záznam

Environment, time and artistic creation of talented pupils
dc.contributor.advisorNovotná, Magdalena
dc.creatorDerflová, Michaela
dc.date.accessioned2023-11-06T13:48:02Z
dc.date.available2023-11-06T13:48:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184458
dc.description.abstractThe diploma focuses primarily on the issue of creativity development and self-realization for talented students in art education classes. It also monitors the quality of creative work depending on the environment, time allocation and situation. The students are presented with ideas for creation, which they can complete and change according to their imagination, feelings and skills. I focus on the aspect of constant internal motivation depending on the appropriate creative environment and the possibility of applying an individual solution and I also examine the importance of the time factor that the student has for his work determined by the schedule. Using a qualitative case study, I am also looking for an answer to what time allocation is sufficient for the student. The research shows that a suitable environment for the creation of talented female students is that with plenty of freedom and space for emancipation is provided, in which they can express themselves and which is stimulating for them. They look for enough motivation to be creative and a calm, welcoming environment. On the contrary, an environment with trivial tasks, too much pressure, an insufficiently educated teacher and a lack of incentives and support is unsuitable for them. Research also shows that the time allowance according to...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje především na problematiku rozvoje kreativity a seberealizace u talentovaných žáků v hodinách výtvarné výchovy. Rovněž sleduje kvalitu výtvarné tvorby v závislosti na pracovním prostředí, časové dotaci a situaci. Žákovi jsou předkládány náměty k tvorbě, které si může dotvářet a měnit podle své fantazie, svých pocitů a dovedností. Zaměřuji se na aspekt stálé vnitřní motivace v závislosti na vhodném tvůrčím prostředí a možnosti uplatnění individuálního řešení a zkoumám význam faktoru času, který má žák pro svou práci rozvrhem stanoven. Pomocí případové kvalitativní studie hledám odpověď i na to, jaká časová dotace je pro žáka dostatečná. Z výzkumu vyplývá, že vhodné prostředí pro tvorbu talentovaných žákyň je takové, ve kterém je poskytnuta potřebná volnost a prostor pro emancipaci, ve kterém se mohou vyjádřit a je pro ně stimulující. Vyhledávají dostatek motivace ke kreativitě a klidné, přívětivé prostředí s učitelem, který jim v roli průvodce v jejich tvorbě dopomáhá a poskytuje zpětnou vazbu. Nevhodné je pro ně naopak prostředí s triviálními úkoly, přílišný nátlak, nedostatečně erudovaný učitel a nedostatek stimulů a podpory. Rovněž výzkum ukazuje, že časová dotace dle rozvrhu je dostačující, pokud je využita efektivně. Důležité je klást důraz na dostatečnou motivaci a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTalentovaný žákcs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectprostředícs_CZ
dc.subjecttvorbacs_CZ
dc.subjectkreativitacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectsebeřízenícs_CZ
dc.subjectotevřená možnostcs_CZ
dc.subjectTalented pupilen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectenvironmenten_US
dc.subjectcreationen_US
dc.subjectcreativityen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectself-managementen_US
dc.subjectopen optionen_US
dc.titleProstředí, čas a výtvarná tvorba talentovaných žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-08
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId256387
dc.title.translatedEnvironment, time and artistic creation of talented pupilsen_US
dc.contributor.refereeKuříková, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje především na problematiku rozvoje kreativity a seberealizace u talentovaných žáků v hodinách výtvarné výchovy. Rovněž sleduje kvalitu výtvarné tvorby v závislosti na pracovním prostředí, časové dotaci a situaci. Žákovi jsou předkládány náměty k tvorbě, které si může dotvářet a měnit podle své fantazie, svých pocitů a dovedností. Zaměřuji se na aspekt stálé vnitřní motivace v závislosti na vhodném tvůrčím prostředí a možnosti uplatnění individuálního řešení a zkoumám význam faktoru času, který má žák pro svou práci rozvrhem stanoven. Pomocí případové kvalitativní studie hledám odpověď i na to, jaká časová dotace je pro žáka dostatečná. Z výzkumu vyplývá, že vhodné prostředí pro tvorbu talentovaných žákyň je takové, ve kterém je poskytnuta potřebná volnost a prostor pro emancipaci, ve kterém se mohou vyjádřit a je pro ně stimulující. Vyhledávají dostatek motivace ke kreativitě a klidné, přívětivé prostředí s učitelem, který jim v roli průvodce v jejich tvorbě dopomáhá a poskytuje zpětnou vazbu. Nevhodné je pro ně naopak prostředí s triviálními úkoly, přílišný nátlak, nedostatečně erudovaný učitel a nedostatek stimulů a podpory. Rovněž výzkum ukazuje, že časová dotace dle rozvrhu je dostačující, pokud je využita efektivně. Důležité je klást důraz na dostatečnou motivaci a...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma focuses primarily on the issue of creativity development and self-realization for talented students in art education classes. It also monitors the quality of creative work depending on the environment, time allocation and situation. The students are presented with ideas for creation, which they can complete and change according to their imagination, feelings and skills. I focus on the aspect of constant internal motivation depending on the appropriate creative environment and the possibility of applying an individual solution and I also examine the importance of the time factor that the student has for his work determined by the schedule. Using a qualitative case study, I am also looking for an answer to what time allocation is sufficient for the student. The research shows that a suitable environment for the creation of talented female students is that with plenty of freedom and space for emancipation is provided, in which they can express themselves and which is stimulating for them. They look for enough motivation to be creative and a calm, welcoming environment. On the contrary, an environment with trivial tasks, too much pressure, an insufficiently educated teacher and a lack of incentives and support is unsuitable for them. Research also shows that the time allowance according to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV