Fenomén Slow Fashion v současném Česku
The phenomenon of Slow fashion in contemporary Czechia
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184752Identifikátory
SIS: 246011
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hyánková, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
fast fashion, konzumerismus, lidská práva, slow fashion, textilní průmysl, udržitelná módaKlíčová slova (anglicky)
consumerism, fast fashion, human rights, slow fashion, sustainable fashion, textile industryTato bakalářská práce se zabývá fenoménem slow fashion, který ve formě hnutí vznikl jako reakce na vývoj dnešního módního průmyslu. V první části je nejdříve vysvětlen pojem fast fashion, jeho hlavní znaky, obchodní modely, které vedly k jeho vzniku, jako je například outsourcing a také jeho socio- environmentální dopady. Dále se práce věnuje postupnému pronikání konceptu udržitelnosti do módního průmyslu a následnému vzniku konceptu slow fashion. Druhá část na základě kvalitativního výzkumu ve formě polostrukturovaných rozhovorů se zabývá vybranými značkami české slow fashion módy. Výzkum analyzuje primárně hlavní motivace zakladatelek vybraných značek k jejich založení, přístup těchto firem k výrobě a distribuci produktů a jejich celkový postoj k dnešní módě. KLÍČOVÁ SLOVA fast fashion, slow fashion, udržitelná móda, textilní průmysl, konzumerismus
This bachelor's thesis deals with the phenomenon of slow fashion movement created as a reaction to the development of today's fashion industry. The first part explains the term fast fashion, its main features, business models that lead to its creation such as outsourcing and its social and environmental impacts. Moreover, it deals with the gradual infiltration of sustainability into the fashion industry and the subsequent emergence of slow fashion. Based on qualitative research in the form of semi- structured interviews, the practical part examines specific Czech slow fashion brands. The research primarily analyses the motivation of the founders behind building the selected brands, the approach of these companies to the production and distribution of their products and their overall attitude towards today's fashion. KEYWORDS fast fashion, slow fashion, sustainable fashion, textile industry, consumerism
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Circular fashion: a sustainable alternative to fast fashion
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORaynal-Peceny, Eleonore Virginia (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2021)Datum obhajoby: 14. 9. 2021 -
Trend slow fashion a jeho vnímanie mileniálmi
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 14. 6. 2019najväčších kúpnych síl na trhu, je primárne skúmané fashion. Za týmto účelom je teoretickej časti najprv vymedzená móda ako dôležitú súčasť spoločnosti, následne je predstavené fungovanie súčasného módneho priemyslu s ... -
Komunikační strategie Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu v letech 2013-2014
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPavlík, Mikuláš (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 15. 6. 2015Bakalářská práce "Komunikační strategie Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu v letech 2013-2014" analyzuje celkové působení a proměnu komunikační strategie této klíčové společenské a obchodní události pro podporu českého ...