Efektivita a vliv reklam využívajících framing
Effectiveness and impact of advertisments using framing
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184957Identifikátory
SIS: 251826
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koblovský, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Rámování v reklamě, efekt rámování, přesvědčování, regulační zaměřeníKlíčová slova (anglicky)
Framing in advertisements, framing effect, persuasion, regulatory focusBakalářská práce se zaměřuje na efektivitu a vliv reklam využívajících rámování. Teoretická část se v první kapitole věnuje konceptu rámování a jeho efektu z pohledu psychologie a sociologie. Poté je efekt rámování vysvětlen z hlediska prospektové teorie a jsou popsány druhy rámování. Dále navazuje teorie regulačního zaměření a regulační fit. Poslední kapitoly teoretické části se věnují rámování z pohledu reklamy, přesvědčování v reklamě a jsou také představena různá kognitivní zkreslení související s efektem rámování. Praktická část poté navazuje kvantitativním výzkumem, který primárně zkoumá efektivitu reklam, které využívají rámování a snaží se najít spojitost mezi regulačním zaměřením respondenta a regulačním zaměřením reklamního textu. V tomto případě výzkum přinesl výsledky, které podporují stanovené hypotézy a ověřují vyšší přesvědčivost reklamních sdělení, která využívají negativní rámování cílů.
This bachelor thesis focuses on effectiveness and impact of advertisements using framing. The first chapter of the theoretical part is devoted to the concept of framing and its effect from the perspective of psychology and sociology. Thereafter, is the framing effect explained in terms of prospect theory and other types of framing are described. Followed by regulatory focus theory and regulatory fit. The last chapters of the theoretical section discuss framing in advertising, persuasion in advertising, and various cognitive biases related to the framing effect are also described. The practical part continues with the quantitative research that is primarily exploring the effectiveness of the advertisements that are using framing. Furthermore, the experiment is trying to find a relation between the regulatory focus of the participants and the regulatory focus of the advertising message. In this case, the research findings are supporting the hypotheses and verifying the higher persuasiveness of advertisements using negative goal framing.