Zobrazit minimální záznam

Effectiveness and impact of advertisments using framing
dc.contributor.advisorVranka, Marek
dc.creatorHofmanová, Aneta
dc.date.accessioned2023-11-06T15:37:47Z
dc.date.available2023-11-06T15:37:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184957
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on effectiveness and impact of advertisements using framing. The first chapter of the theoretical part is devoted to the concept of framing and its effect from the perspective of psychology and sociology. Thereafter, is the framing effect explained in terms of prospect theory and other types of framing are described. Followed by regulatory focus theory and regulatory fit. The last chapters of the theoretical section discuss framing in advertising, persuasion in advertising, and various cognitive biases related to the framing effect are also described. The practical part continues with the quantitative research that is primarily exploring the effectiveness of the advertisements that are using framing. Furthermore, the experiment is trying to find a relation between the regulatory focus of the participants and the regulatory focus of the advertising message. In this case, the research findings are supporting the hypotheses and verifying the higher persuasiveness of advertisements using negative goal framing.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na efektivitu a vliv reklam využívajících rámování. Teoretická část se v první kapitole věnuje konceptu rámování a jeho efektu z pohledu psychologie a sociologie. Poté je efekt rámování vysvětlen z hlediska prospektové teorie a jsou popsány druhy rámování. Dále navazuje teorie regulačního zaměření a regulační fit. Poslední kapitoly teoretické části se věnují rámování z pohledu reklamy, přesvědčování v reklamě a jsou také představena různá kognitivní zkreslení související s efektem rámování. Praktická část poté navazuje kvantitativním výzkumem, který primárně zkoumá efektivitu reklam, které využívají rámování a snaží se najít spojitost mezi regulačním zaměřením respondenta a regulačním zaměřením reklamního textu. V tomto případě výzkum přinesl výsledky, které podporují stanovené hypotézy a ověřují vyšší přesvědčivost reklamních sdělení, která využívají negativní rámování cílů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectRámování v reklaměcs_CZ
dc.subjectefekt rámovánícs_CZ
dc.subjectpřesvědčovánícs_CZ
dc.subjectregulační zaměřenícs_CZ
dc.subjectFraming in advertisementsen_US
dc.subjectframing effecten_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectregulatory focusen_US
dc.titleEfektivita a vliv reklam využívajících framingcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId251826
dc.title.translatedEffectiveness and impact of advertisments using framingen_US
dc.contributor.refereeKoblovský, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na efektivitu a vliv reklam využívajících rámování. Teoretická část se v první kapitole věnuje konceptu rámování a jeho efektu z pohledu psychologie a sociologie. Poté je efekt rámování vysvětlen z hlediska prospektové teorie a jsou popsány druhy rámování. Dále navazuje teorie regulačního zaměření a regulační fit. Poslední kapitoly teoretické části se věnují rámování z pohledu reklamy, přesvědčování v reklamě a jsou také představena různá kognitivní zkreslení související s efektem rámování. Praktická část poté navazuje kvantitativním výzkumem, který primárně zkoumá efektivitu reklam, které využívají rámování a snaží se najít spojitost mezi regulačním zaměřením respondenta a regulačním zaměřením reklamního textu. V tomto případě výzkum přinesl výsledky, které podporují stanovené hypotézy a ověřují vyšší přesvědčivost reklamních sdělení, která využívají negativní rámování cílů.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on effectiveness and impact of advertisements using framing. The first chapter of the theoretical part is devoted to the concept of framing and its effect from the perspective of psychology and sociology. Thereafter, is the framing effect explained in terms of prospect theory and other types of framing are described. Followed by regulatory focus theory and regulatory fit. The last chapters of the theoretical section discuss framing in advertising, persuasion in advertising, and various cognitive biases related to the framing effect are also described. The practical part continues with the quantitative research that is primarily exploring the effectiveness of the advertisements that are using framing. Furthermore, the experiment is trying to find a relation between the regulatory focus of the participants and the regulatory focus of the advertising message. In this case, the research findings are supporting the hypotheses and verifying the higher persuasiveness of advertisements using negative goal framing.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV