Zobrazit minimální záznam

Jak socioekonomický status vrstevníků ovlivňuje akademické výsledky? Meta-analýza
dc.contributor.advisorHavránek, Tomáš
dc.creatorMarkalousová, Tereza
dc.date.accessioned2023-11-06T11:55:28Z
dc.date.available2023-11-06T11:55:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185006
dc.description.abstractUsing state-of-the-art meta-analysis methods, we investigate the e ect of peer socioeconomic status (SES) on academic achievement. Our data set covers almost 40 years of research, containing 449 estimates from 40 studies. We examine publication bias for the first time in this research area. Various sta- tistical tests reveal the presence of publication selection and suggest a smaller e ect size in comparison to prior findings. Employing Bayesian and frequentist model averaging techniques, we identify factors that systematically influence the magnitude of the estimated e ect. Publication bias exerts the strongest upward e ect, along with the use of parental education and home resources as measures of SES and combined measures of SES. Conversely, variables such as the number of citations, publication status, science test type, and the use of advanced methods exhibit a negative e ect. Keywords Socieconomic status, Meta-analysis, Social class, Academic achievement Title How Does Peer Socioeconomic Status A ect Academic Achievement? A Meta-Analysisen_US
dc.description.abstractZa pomoci nejmodern jöích metod metaanal˝zy zkoumáme vliv socioekonomick- ého statusu (SES) vrstevník na akademické v˝sledky jednotlivce. Náö dataset zahrnuje tém 40 let v˝zkumu a obsahuje 449 odhad ze 40 studií. Poprvé v této oblasti v˝zkumu zkoumáme publika ní zkreslení. ada statistick˝ch test indikuje p ítomnost publika ní selekce a nazna uje menöí velikost efektu ve srovnání s p edchozími zjiöt ními. Za pomoci bayesovského a frekventistického pr m rování model identifikujeme faktory, které systematicky ovliv ují ve- likost efektu. Nejsiln jöí pozitivní vliv má publika ní zkreslení spolu s pouûitím vzd lání rodi a domácích zdroj jako ukazatel SES a kombinovan˝ch ukaza- tel SES. Naopak prom nné jako po et citací, publika ní status, pouûití testu z v dy a vyuûití pokro il˝ch metod vykazují negativní efekt. Klí ová slova Socioekonomick˝ status, Metaanal˝za, So- ciální vrstva, Akademické v˝sledky Název práce Jak socioekonomick˝ status vrstevník ovliv uje akademické v˝sledky? Meta- anal˝zacs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMeta-analysisen_US
dc.subjectSocial classen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectCompositional effecten_US
dc.titleHow Does Peer Socioeconomic Status Affect Academic Achievement? A Meta-Analysisen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId225438
dc.title.translatedJak socioekonomický status vrstevníků ovlivňuje akademické výsledky? Meta-analýzacs_CZ
dc.contributor.refereeKantová, Klára
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZa pomoci nejmodern jöích metod metaanal˝zy zkoumáme vliv socioekonomick- ého statusu (SES) vrstevník na akademické v˝sledky jednotlivce. Náö dataset zahrnuje tém 40 let v˝zkumu a obsahuje 449 odhad ze 40 studií. Poprvé v této oblasti v˝zkumu zkoumáme publika ní zkreslení. ada statistick˝ch test indikuje p ítomnost publika ní selekce a nazna uje menöí velikost efektu ve srovnání s p edchozími zjiöt ními. Za pomoci bayesovského a frekventistického pr m rování model identifikujeme faktory, které systematicky ovliv ují ve- likost efektu. Nejsiln jöí pozitivní vliv má publika ní zkreslení spolu s pouûitím vzd lání rodi a domácích zdroj jako ukazatel SES a kombinovan˝ch ukaza- tel SES. Naopak prom nné jako po et citací, publika ní status, pouûití testu z v dy a vyuûití pokro il˝ch metod vykazují negativní efekt. Klí ová slova Socioekonomick˝ status, Metaanal˝za, So- ciální vrstva, Akademické v˝sledky Název práce Jak socioekonomick˝ status vrstevník ovliv uje akademické v˝sledky? Meta- anal˝zacs_CZ
uk.abstract.enUsing state-of-the-art meta-analysis methods, we investigate the e ect of peer socioeconomic status (SES) on academic achievement. Our data set covers almost 40 years of research, containing 449 estimates from 40 studies. We examine publication bias for the first time in this research area. Various sta- tistical tests reveal the presence of publication selection and suggest a smaller e ect size in comparison to prior findings. Employing Bayesian and frequentist model averaging techniques, we identify factors that systematically influence the magnitude of the estimated e ect. Publication bias exerts the strongest upward e ect, along with the use of parental education and home resources as measures of SES and combined measures of SES. Conversely, variables such as the number of citations, publication status, science test type, and the use of advanced methods exhibit a negative e ect. Keywords Socieconomic status, Meta-analysis, Social class, Academic achievement Title How Does Peer Socioeconomic Status A ect Academic Achievement? A Meta-Analysisen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV