Zobrazit minimální záznam

Marketing analysis of advertising advertised on pornographic websites
dc.contributor.advisorKoblovský, Petr
dc.creatorTrpkoš, Jan
dc.date.accessioned2023-11-06T23:13:50Z
dc.date.available2023-11-06T23:13:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185028
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the analysis of marketing communication on pornographic websites. The thesis is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical part explains the concept of pornography, outlines its issues and the requisites of advertising advertised on pornographic sites. In the practical part, a quantitative method of data collection is first carried out and then the individual specifications of advertising on pornographic sites are examined using a qualitative interview method. The data obtained show that the ads follow the classical structure of advertising communication, but due to the environment in which they occur they are absolutely different in quality and content.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace na p kých . Práce je rozložena do částí - teoretické a výzkumné teoretické části je vysvětlen pojem pornografie, nastíněna její problematika a náležitosti re zerované na ých stránkách. V praktické části je první provedena kvantitativní metoda sběru dat a následně pomocí orů dených kvalitativní metodou zkoumány specifikace pornografických webech. Ze získaných vyplývá, že reklamy dodržují k strukturu reklamní komunikace, každopádně díky prostředí, ve kterém se vyskytují jsou solutně odlišené kvalitcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpornografiecs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectbannercs_CZ
dc.subjectCTAcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectpraktikycs_CZ
dc.subjectpornographyen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectbanneren_US
dc.subjectCTAen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectpracticesen_US
dc.titleMarketingová analýza reklamy inzerované na pornografických webechcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId258174
dc.title.translatedMarketing analysis of advertising advertised on pornographic websitesen_US
dc.contributor.refereeHoudek, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace na p kých . Práce je rozložena do částí - teoretické a výzkumné teoretické části je vysvětlen pojem pornografie, nastíněna její problematika a náležitosti re zerované na ých stránkách. V praktické části je první provedena kvantitativní metoda sběru dat a následně pomocí orů dených kvalitativní metodou zkoumány specifikace pornografických webech. Ze získaných vyplývá, že reklamy dodržují k strukturu reklamní komunikace, každopádně díky prostředí, ve kterém se vyskytují jsou solutně odlišené kvalitcs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the analysis of marketing communication on pornographic websites. The thesis is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical part explains the concept of pornography, outlines its issues and the requisites of advertising advertised on pornographic sites. In the practical part, a quantitative method of data collection is first carried out and then the individual specifications of advertising on pornographic sites are examined using a qualitative interview method. The data obtained show that the ads follow the classical structure of advertising communication, but due to the environment in which they occur they are absolutely different in quality and content.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV