Zobrazit minimální záznam

Determinanty využití car-sharingu: případová studie Autonapůl
dc.contributor.advisorŠčasný, Milan
dc.creatorBaudyšová, Anita
dc.date.accessioned2023-11-06T13:59:00Z
dc.date.available2023-11-06T13:59:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185071
dc.description.abstractThis thesis investigates car-sharing use by subscribers of that time of Auton- apůl, the longest operated App platform in the Czech Republic. First, we analyse the mileage of the App subscribers and survey respondents, finding different behaviour patter among the users who did not participate in the sur- vey. Survey participants use the App more actively (89% with non-zero km) and drive on average more (154 km a month) than the App users who did not agree to participate in the survey (65% and 85 km, respectively). Then, we analyse demand on kilometres driven by survey respondents, treating the potential selectivity due to reported zero mileage. We compare OLS and two selectivity models - two-stage Heckman and two-part models. The study also examines the impact of usage frequency on kilometres driven. Those who drive more frequently also drive more - users who used the App at least once a week drive almost ten times more kilometres than those who used the App less than once a month (395 km versus 53 km a month). We find that age, use for leisure purposes, satisfaction, and having children are associated positively, and car ownership is associated negatively with mileage driven by car-sharing. This study enhances the topic of car-sharing by examining determinants of car-sharing use and its underlying...en_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá využívání sdílení automobilů tehdejšími účastníky Auton- apůl, nejdéle provozované platformy v České republice. Nejprve analyzujeme kilometrový nájezd předplatitelů aplikace a respondentů průzkumu, přičemž zjištujeme odlišný vzor chování u uživatelů, kteří se průzkumu nezúčastnili. Účastníci průzkumu používají aplikaci aktivněji (89% s nenulovým počtem ujetých km) a najezdí v průměru více (154 km měsíčně) než uživatelé aplikace, kteří nesouhlasili s účastí v průzkumu (65%, 85 km). Poté analyzujeme pop- távku po kilometrech ujetých respondenty průzkumu, přičemž ošetříme mož- nou selektivitu způšobenou vykazovaným nulovým počtem ujetých kilometrů. Porovnáváme OLS a dva modely selektivity - Heckman two-step a Two-part model. Studie rovněž zkoumá vliv frekvence používání na ujeté kilometry. Ti, kteří jezdí častěji, také více ujedou - uživatelů, kteří aplikaci používali ale- spoň jednou týdně, ujedou téměř desetkrát více kilometrů než ti, kteří aplikaci používali méně než jednou měsíčně (395 km oproti 53 km měsíčně). Zjistili jsme, že věk, používání pro volný čas, spokojenost a to, uživatel má děti, sou- visí pozitivně a vlastnictví automobilu souvisí negativně s kilometry ujetými prostřednictvím aplikace. Tato studie rozšiřuje téma sdílení automobilů tím, že pomocí statistických metod...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectcar-sharingcs_CZ
dc.subjectpublic transportcs_CZ
dc.subjecttransport demandcs_CZ
dc.subjectfuelscs_CZ
dc.subjectelectricitycs_CZ
dc.subjectTIMES-CZcs_CZ
dc.subjectcar-sharingen_US
dc.subjectpublic transporten_US
dc.subjecttransport demanden_US
dc.subjectfuelsen_US
dc.subjectelectricityen_US
dc.subjectTIMES-CZen_US
dc.titleDeterminants of car-sharing use: Autonapůl Case studyen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId249783
dc.title.translatedDeterminanty využití car-sharingu: případová studie Autonapůlcs_CZ
dc.contributor.refereePavlovová, Anna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá využívání sdílení automobilů tehdejšími účastníky Auton- apůl, nejdéle provozované platformy v České republice. Nejprve analyzujeme kilometrový nájezd předplatitelů aplikace a respondentů průzkumu, přičemž zjištujeme odlišný vzor chování u uživatelů, kteří se průzkumu nezúčastnili. Účastníci průzkumu používají aplikaci aktivněji (89% s nenulovým počtem ujetých km) a najezdí v průměru více (154 km měsíčně) než uživatelé aplikace, kteří nesouhlasili s účastí v průzkumu (65%, 85 km). Poté analyzujeme pop- távku po kilometrech ujetých respondenty průzkumu, přičemž ošetříme mož- nou selektivitu způšobenou vykazovaným nulovým počtem ujetých kilometrů. Porovnáváme OLS a dva modely selektivity - Heckman two-step a Two-part model. Studie rovněž zkoumá vliv frekvence používání na ujeté kilometry. Ti, kteří jezdí častěji, také více ujedou - uživatelů, kteří aplikaci používali ale- spoň jednou týdně, ujedou téměř desetkrát více kilometrů než ti, kteří aplikaci používali méně než jednou měsíčně (395 km oproti 53 km měsíčně). Zjistili jsme, že věk, používání pro volný čas, spokojenost a to, uživatel má děti, sou- visí pozitivně a vlastnictví automobilu souvisí negativně s kilometry ujetými prostřednictvím aplikace. Tato studie rozšiřuje téma sdílení automobilů tím, že pomocí statistických metod...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates car-sharing use by subscribers of that time of Auton- apůl, the longest operated App platform in the Czech Republic. First, we analyse the mileage of the App subscribers and survey respondents, finding different behaviour patter among the users who did not participate in the sur- vey. Survey participants use the App more actively (89% with non-zero km) and drive on average more (154 km a month) than the App users who did not agree to participate in the survey (65% and 85 km, respectively). Then, we analyse demand on kilometres driven by survey respondents, treating the potential selectivity due to reported zero mileage. We compare OLS and two selectivity models - two-stage Heckman and two-part models. The study also examines the impact of usage frequency on kilometres driven. Those who drive more frequently also drive more - users who used the App at least once a week drive almost ten times more kilometres than those who used the App less than once a month (395 km versus 53 km a month). We find that age, use for leisure purposes, satisfaction, and having children are associated positively, and car ownership is associated negatively with mileage driven by car-sharing. This study enhances the topic of car-sharing by examining determinants of car-sharing use and its underlying...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV