Effects of Voter Privacy on the Public Choice: How Microtargeted Advertisement Affects the Election Results and Voters Behaviour
Role soukromí voličů v procesu veřejného rozhodování: Jak cílená politická reklama ovlivňuje výsledky voleb a chování voličů
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185216Identifikátory
SIS: 250267
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zápal, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomický výzkum
Katedra / ústav / klinika
CERGE
Datum obhajoby
12. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Tato diplomová práce analyzuje fenomén cílených politických kampaní a jeho vliv na veřejnou politiku a zabývá se existencí incetivů pro politické kandidáty k zásahu do soukromí voličů. Pro účely analýzy využívá matematický model hlasování s nekompletní informací, ve kterém kandidáti usilují o maximalizaci proporcionálního podílu získaných hlasů. Výsledky analýzy ukazují, že pro- ces shromažďování informací ze strany politických kandidátů může ovlivnit výsledky hlasování. Dále demonstruji, že kandidáti zastávající extrémní pozice mají větší motivaci využívat v rámci svých kampaní soukromé informace voličů ve srovnání s kandidáty zastávajícími centrální pozici. Výsledky mé analýzy mohou přispět do k diskuzi o regulaci cílené politické reklamy na sociálních mediích. Prezentovaný model předpokládá existenci konformity ve vyjadřování politických názorů na sociálních mediích, tento jev je dokumentovaný empir- ickými poznatky. Diplomová práce rozšiřuje teoretickou literaturu týkající se cílené politické reklamy a jejího vlivu na demokratický proces. Klíčová slova: Cílená politická reklama, Ochrana soukromí online, Polarizace veřejných politik, Sociální media, Micro-targeting 1
The thesis analyses the phenomenon of targeted political advertising and its influence on policy. In addition, it is concerned with incentives for candidates to breach the privacy of voters. To aid my analysis, I build a simple voting model with imperfect information, where extreme and moderate candidates compete to maximise their proportional electorate support. I show that the information aggregation process on the side of the candidate significantly changes voting outcomes, and insufficient privacy protection increases equilibrium support for the extreme candidate. Further, I show that the extreme candidate has a higher incentive to breach the privacy of the voters in comparison with his moderate opponent. The result of my analysis might have policy implications regarding the regulation of targeted political advertisements on social media. My results rely on the assumption of behavioural conformity of political discourse on social media, which is an empirically documented phenomenon. My thesis adds to a sparse strain of theoretical literature on targeted political advertising. Key words: Targeted political advertising, Online privacy protection, Policy polarisation, Social media, Micro-targeting 1 Introduction 1