Zobrazit minimální záznam

Role soukromí voličů v procesu veřejného rozhodování: Jak cílená politická reklama ovlivňuje výsledky voleb a chování voličů
dc.contributor.advisorJann, Ole
dc.creatorIllichmann, Vít
dc.date.accessioned2023-11-06T14:20:54Z
dc.date.available2023-11-06T14:20:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185216
dc.description.abstractThe thesis analyses the phenomenon of targeted political advertising and its influence on policy. In addition, it is concerned with incentives for candidates to breach the privacy of voters. To aid my analysis, I build a simple voting model with imperfect information, where extreme and moderate candidates compete to maximise their proportional electorate support. I show that the information aggregation process on the side of the candidate significantly changes voting outcomes, and insufficient privacy protection increases equilibrium support for the extreme candidate. Further, I show that the extreme candidate has a higher incentive to breach the privacy of the voters in comparison with his moderate opponent. The result of my analysis might have policy implications regarding the regulation of targeted political advertisements on social media. My results rely on the assumption of behavioural conformity of political discourse on social media, which is an empirically documented phenomenon. My thesis adds to a sparse strain of theoretical literature on targeted political advertising. Key words: Targeted political advertising, Online privacy protection, Policy polarisation, Social media, Micro-targeting 1 Introduction 1en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce analyzuje fenomén cílených politických kampaní a jeho vliv na veřejnou politiku a zabývá se existencí incetivů pro politické kandidáty k zásahu do soukromí voličů. Pro účely analýzy využívá matematický model hlasování s nekompletní informací, ve kterém kandidáti usilují o maximalizaci proporcionálního podílu získaných hlasů. Výsledky analýzy ukazují, že pro- ces shromažďování informací ze strany politických kandidátů může ovlivnit výsledky hlasování. Dále demonstruji, že kandidáti zastávající extrémní pozice mají větší motivaci využívat v rámci svých kampaní soukromé informace voličů ve srovnání s kandidáty zastávajícími centrální pozici. Výsledky mé analýzy mohou přispět do k diskuzi o regulaci cílené politické reklamy na sociálních mediích. Prezentovaný model předpokládá existenci konformity ve vyjadřování politických názorů na sociálních mediích, tento jev je dokumentovaný empir- ickými poznatky. Diplomová práce rozšiřuje teoretickou literaturu týkající se cílené politické reklamy a jejího vlivu na demokratický proces. Klíčová slova: Cílená politická reklama, Ochrana soukromí online, Polarizace veřejných politik, Sociální media, Micro-targeting 1cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleEffects of Voter Privacy on the Public Choice: How Microtargeted Advertisement Affects the Election Results and Voters Behaviouren_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentCERGEcs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId250267
dc.title.translatedRole soukromí voličů v procesu veřejného rozhodování: Jak cílená politická reklama ovlivňuje výsledky voleb a chování voličůcs_CZ
dc.contributor.refereeZápal, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomický výzkumcs_CZ
thesis.degree.disciplineMaster in Economic Researchen_US
thesis.degree.programEkonomický výzkumcs_CZ
thesis.degree.programMaster in Economic Researchen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::CERGEcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomický výzkumcs_CZ
uk.degree-discipline.enMaster in Economic Researchen_US
uk.degree-program.csEkonomický výzkumcs_CZ
uk.degree-program.enMaster in Economic Researchen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce analyzuje fenomén cílených politických kampaní a jeho vliv na veřejnou politiku a zabývá se existencí incetivů pro politické kandidáty k zásahu do soukromí voličů. Pro účely analýzy využívá matematický model hlasování s nekompletní informací, ve kterém kandidáti usilují o maximalizaci proporcionálního podílu získaných hlasů. Výsledky analýzy ukazují, že pro- ces shromažďování informací ze strany politických kandidátů může ovlivnit výsledky hlasování. Dále demonstruji, že kandidáti zastávající extrémní pozice mají větší motivaci využívat v rámci svých kampaní soukromé informace voličů ve srovnání s kandidáty zastávajícími centrální pozici. Výsledky mé analýzy mohou přispět do k diskuzi o regulaci cílené politické reklamy na sociálních mediích. Prezentovaný model předpokládá existenci konformity ve vyjadřování politických názorů na sociálních mediích, tento jev je dokumentovaný empir- ickými poznatky. Diplomová práce rozšiřuje teoretickou literaturu týkající se cílené politické reklamy a jejího vlivu na demokratický proces. Klíčová slova: Cílená politická reklama, Ochrana soukromí online, Polarizace veřejných politik, Sociální media, Micro-targeting 1cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis analyses the phenomenon of targeted political advertising and its influence on policy. In addition, it is concerned with incentives for candidates to breach the privacy of voters. To aid my analysis, I build a simple voting model with imperfect information, where extreme and moderate candidates compete to maximise their proportional electorate support. I show that the information aggregation process on the side of the candidate significantly changes voting outcomes, and insufficient privacy protection increases equilibrium support for the extreme candidate. Further, I show that the extreme candidate has a higher incentive to breach the privacy of the voters in comparison with his moderate opponent. The result of my analysis might have policy implications regarding the regulation of targeted political advertisements on social media. My results rely on the assumption of behavioural conformity of political discourse on social media, which is an empirically documented phenomenon. My thesis adds to a sparse strain of theoretical literature on targeted political advertising. Key words: Targeted political advertising, Online privacy protection, Policy polarisation, Social media, Micro-targeting 1 Introduction 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, CERGEcs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV