Zobrazit minimální záznam

Development of a system for preparing young adults growing up in institutional care for independent living
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorFejfarová, Martina
dc.date.accessioned2023-11-08T00:19:21Z
dc.date.available2023-11-08T00:19:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185502
dc.description.abstractIn its theoretical part, the diploma thesis deals with the issue of teenage children who growing up in institutional care, and their readiness for an independent life. It discusses difficulties, with which a young person who grew up outside the family environment has to face. It focuses on the concept of supporting and preparing adolescents in institutional care to enter independent life. Based of theoretical and practical knowledge of the author of the work, the diploma thesis describes the development of the assistance system and of support to these young people from the nineties of the 20th century until now and suggests further direction of help system. The empirical part presents the results of the research that is carried out by the method of content analysis of professional texts related to the defined issue. The research is focused on finding out whether and in what directions the development of youth training has moved adults for independent living over the past 25 years and how the current concept of preparations helps young people to acquire the competences needed for an independent life. Key words halfway houses, individual plan of a young adult, comepetences young adults, foundation, substitute educational care, non-governmental organizations, help and support, social curator, social...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se ve své teoretické části zabývá problematikou dospívajících dětí, které vyrůstají v ústavní péči, a jejich připraveností na samostatný život. Pojednává o úskalích, s jakými se potýká mladý člověk, který vyrůstal mimo rodinné prostředí. Zaměřuje se na koncept podpory a příprav adolescentů v ústavní péči na vstup do nezávislého života. Na základě teoretických i praktických poznatků autora práce zachycuje diplomová práce vývoj systému pomoci a podpory těmto mladým lidem od devadesátých let 20. století dosud a naznačuje další směřování systému pomoci. Empirická část prezentuje výsledky výzkumu, který je proveden metodou obsahové analýzy odborných textů souvisejících s vymezenou problematikou. Výzkum je zaměřen na zjištění, zda a v jakých směrech se posunul vývoj příprav mladých dospělých na samostatný život za uplynulých 25 let a jak současná koncepce příprav napomáhá mladým lidem k získávání kompetencí potřebných pro samostatný život. Klíčové pojmy domy na půli cesty, individuální plán mladého dospělého, kompetence, mladí dospělí, nadace, náhradní výchovná péče, nestátní organizace, pomoc a podpora, sociální kurátor, sociální poradenství, systém příprav, ústavní péčecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthalfway houses|individual plan of a young adult|competences|young adults|foundation|substitute educational care|non-governmental organizations|help and support|social curator|social counseling|system of preparations|institutional careen_US
dc.subjectdomy na půli cesty|individuální plán mladého dospělého|kompetence|mladí dospělí|nadace|náhradní výchovná péče|nestátní organizace|pomoc a podpora|sociální kurátor|sociální poradenství|systém příprav|ústavní péčecs_CZ
dc.titleVývoj systému příprav mladých dospělých vyrůstajících v ústavní péči na samostatný životcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId242958
dc.title.translatedDevelopment of a system for preparing young adults growing up in institutional care for independent livingen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se ve své teoretické části zabývá problematikou dospívajících dětí, které vyrůstají v ústavní péči, a jejich připraveností na samostatný život. Pojednává o úskalích, s jakými se potýká mladý člověk, který vyrůstal mimo rodinné prostředí. Zaměřuje se na koncept podpory a příprav adolescentů v ústavní péči na vstup do nezávislého života. Na základě teoretických i praktických poznatků autora práce zachycuje diplomová práce vývoj systému pomoci a podpory těmto mladým lidem od devadesátých let 20. století dosud a naznačuje další směřování systému pomoci. Empirická část prezentuje výsledky výzkumu, který je proveden metodou obsahové analýzy odborných textů souvisejících s vymezenou problematikou. Výzkum je zaměřen na zjištění, zda a v jakých směrech se posunul vývoj příprav mladých dospělých na samostatný život za uplynulých 25 let a jak současná koncepce příprav napomáhá mladým lidem k získávání kompetencí potřebných pro samostatný život. Klíčové pojmy domy na půli cesty, individuální plán mladého dospělého, kompetence, mladí dospělí, nadace, náhradní výchovná péče, nestátní organizace, pomoc a podpora, sociální kurátor, sociální poradenství, systém příprav, ústavní péčecs_CZ
uk.abstract.enIn its theoretical part, the diploma thesis deals with the issue of teenage children who growing up in institutional care, and their readiness for an independent life. It discusses difficulties, with which a young person who grew up outside the family environment has to face. It focuses on the concept of supporting and preparing adolescents in institutional care to enter independent life. Based of theoretical and practical knowledge of the author of the work, the diploma thesis describes the development of the assistance system and of support to these young people from the nineties of the 20th century until now and suggests further direction of help system. The empirical part presents the results of the research that is carried out by the method of content analysis of professional texts related to the defined issue. The research is focused on finding out whether and in what directions the development of youth training has moved adults for independent living over the past 25 years and how the current concept of preparations helps young people to acquire the competences needed for an independent life. Key words halfway houses, individual plan of a young adult, comepetences young adults, foundation, substitute educational care, non-governmental organizations, help and support, social curator, social...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV