Zobrazit minimální záznam

Relationship between Self-Efficacy, Intrinsic Motivation and Creative Performance in University Students
dc.contributor.advisorUrban, Kamila
dc.creatorKafková, Pavla
dc.date.accessioned2023-11-08T00:19:37Z
dc.date.available2023-11-08T00:19:37Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185503
dc.description.abstractThe present study examined the relationship between creative self-efficacy, intrinsic motivation, and creative performance in the population of Czech university students. Creativity is currently an increasingly valued skill and if we want to develop and use creativity effectively, whether in ourselves or in others, we need to know its wider context - what creativity is, how and under what circumstances it manifests itself, and what other factors influence creative performance. Previous studies have pointed to the existence of positive correlations between intrinsic motivation and creative performance, as well as between creative self-efficacy and creative performance, but the interaction between these three variables has not been sufficiently investigated. The theoretical section of this thesis provides an overview of the basic background for examining these relationships. The aim of the research, which was conducted on a sample of 157 university students (M = 24.8, SD = 6.45), was to examine the relationships between creative self-efficacy, intrinsic motivation, and creative performance. The IMI inventory, the SSCS inventory, two verbal tasks from the TTCT, and a short scale of creative self-efficacy were used to measure the variables. Relationships between variables were analyzed using Spearman...en_US
dc.description.abstractPředložená práce zkoumá vztah mezi vnímanou zdatností, vnitřní motivací a kreativním výkonem na populaci českých vysokoškolských studentů. Kreativita je v současné době čím dál více ceněnou dovedností, a pokud chceme kreativitu efektivně, ať už v sobě či v rozvíjet a umět využívat, je třeba znát její širší souvislosti - co to vlastně kreativita je, jak a za jakých okolností se projevuje a jaké další skutečnosti kreativní výkon ovlivňují. Dřívější studie poukazují na existenci pozitivních korelačních vztahů mezi vnitřní motivací a kreativním výkonem a také mezi kreativní vnímanou zdatností a kreativním výkonem, avšak vzájemné působení těchto tří proměnných nebylo dosud dostatečně zkoumáno. Teoretická část práce poskytuje přehled základních východisek pro zkoumání těchto vztahů. Cílem výzkumu, který byl proveden na vzorku 157 vysokoškolských studentů = 6,45), bylo prozkoumat vztahy mezi kreativní vnímanou zdatností, vnitřní měření proměnných byly využity inventáře IMI, SSCS, dvě TTCT a krátká škála kreativní vnímané zdatnosti. Vztahy mezi proměnnými korelací, parciální korelační sítě a potenciální iačních vztahů. Byl nalezen silný vztah mezi vnitřní motivací a kreativním výkonem, slabý vztah mezi kreativní vnímanou zdatností a kreativním výkonem a silný vztah mezi kreativní vnímanou zdatností a vnitřní...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcreative performance|intrinsic motivation|creative self-efficacyen_US
dc.subjectkreativní výkon|vnitřní motivace|kreativní vnímaná zdatnostcs_CZ
dc.titleVztah mezi vnímanou zdatností, vnitřní motivací a kreativním výkonem u vysokoškolských studentůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246544
dc.title.translatedRelationship between Self-Efficacy, Intrinsic Motivation and Creative Performance in University Studentsen_US
dc.contributor.refereePopper, Miroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená práce zkoumá vztah mezi vnímanou zdatností, vnitřní motivací a kreativním výkonem na populaci českých vysokoškolských studentů. Kreativita je v současné době čím dál více ceněnou dovedností, a pokud chceme kreativitu efektivně, ať už v sobě či v rozvíjet a umět využívat, je třeba znát její širší souvislosti - co to vlastně kreativita je, jak a za jakých okolností se projevuje a jaké další skutečnosti kreativní výkon ovlivňují. Dřívější studie poukazují na existenci pozitivních korelačních vztahů mezi vnitřní motivací a kreativním výkonem a také mezi kreativní vnímanou zdatností a kreativním výkonem, avšak vzájemné působení těchto tří proměnných nebylo dosud dostatečně zkoumáno. Teoretická část práce poskytuje přehled základních východisek pro zkoumání těchto vztahů. Cílem výzkumu, který byl proveden na vzorku 157 vysokoškolských studentů = 6,45), bylo prozkoumat vztahy mezi kreativní vnímanou zdatností, vnitřní měření proměnných byly využity inventáře IMI, SSCS, dvě TTCT a krátká škála kreativní vnímané zdatnosti. Vztahy mezi proměnnými korelací, parciální korelační sítě a potenciální iačních vztahů. Byl nalezen silný vztah mezi vnitřní motivací a kreativním výkonem, slabý vztah mezi kreativní vnímanou zdatností a kreativním výkonem a silný vztah mezi kreativní vnímanou zdatností a vnitřní...cs_CZ
uk.abstract.enThe present study examined the relationship between creative self-efficacy, intrinsic motivation, and creative performance in the population of Czech university students. Creativity is currently an increasingly valued skill and if we want to develop and use creativity effectively, whether in ourselves or in others, we need to know its wider context - what creativity is, how and under what circumstances it manifests itself, and what other factors influence creative performance. Previous studies have pointed to the existence of positive correlations between intrinsic motivation and creative performance, as well as between creative self-efficacy and creative performance, but the interaction between these three variables has not been sufficiently investigated. The theoretical section of this thesis provides an overview of the basic background for examining these relationships. The aim of the research, which was conducted on a sample of 157 university students (M = 24.8, SD = 6.45), was to examine the relationships between creative self-efficacy, intrinsic motivation, and creative performance. The IMI inventory, the SSCS inventory, two verbal tasks from the TTCT, and a short scale of creative self-efficacy were used to measure the variables. Relationships between variables were analyzed using Spearman...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV