Distanční výuka z pohledu žáků 1.stupně
Distance learning from the perspective of primary school pupils
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185615Identifikátory
SIS: 240414
Kolekce
- Kvalifikační práce [23820]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skutil, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
12. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Distanční vzdělávání|distanční výuka|e-learning|kvalitativní výzkum|rozhovor|pandemie|zkušenosti žákůKlíčová slova (anglicky)
Distance education|distance teaching|e-learning|qualitative research|interview|pandemic|experience of pupilsKristýna Schusserová, Distanční výuka z pohledu žáků 1. stupně Abstrakt Diplomová práce se zabývá aktuálním problémem distančního vzdělávání u žáků prvního stupně základní školy. Hlavní důraz této práce je kladen na vlastní zhodnocení distančního vzdělávání ze strany samotných žáků v období pandemie Covid-19. V teoretické části práce je charakterizováno jak období pandemie Covid-19 a dopad existence tohoto viru na přijetí omezení v rámci školního vyučování. Tak jsou v další části práce popsány i základní principy distančního vzdělávání (výuky). Jsou tu studovány jednotlivé aspekty distančního vzdělávání, mezi které patří historie, charakteristiky, formy, výhody a nevýhody distančního vzdělávání. Praktická část tvoří výzkum názorů samotných žáků ročníků prvního stupně základní školy ve dvou různých školách. Cílem diplomové práce je zjištění výhod a nevýhod a zhodnocení žáků distančního vzdělávání jakožto jeho přímých účastníků.
Kristýna Schusserová, Distanční výuka z pohledu žáků 1. stupně Abstract The diploma thesis deals with the current problem of distance education for pupils in the first grade of primary school. The main focus of this thesis is on the pupils' own evaluation of distance education during the period of the Covid-19 pandemic. The theoretical part of the thesis characterizes both the period of the Covid-19 pandemic and the impact of the existence of this virus on the acceptance of restrictions within the school curriculum. Thus, the basic principles of distance education (teaching) are also described in the next part of the thesis. Different aspects of distance education are studied, including the history, characteristics, forms, advantages and disadvantages of distance education. The practical part consists of a research on the opinions of the pupils themselves of the first grade of primary school in two different schools. The aim of the thesis is to identify the advantages and disadvantages and to evaluate the pupils of distance education as direct participants.