Software pro modelování jízdních vlastností automobilu
Software for Modeling Car Driving Properties
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/18563/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18563Identifikátory
SIS: 45720
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gregor, Petr
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
9. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce je určena všem zájemcům o fyzikální modely, diskrétní počítačové simulace a automobilismus. Text popisuje matematický model automobilu, popis sil a jevů, které při pohybu automobilu vznikají. Model se zaměřuje zejména na funkci motoru, přenosu točivého momentu, brzdění a zatáčení. Dále se věnuje elektronickým systémům ABS a ESP, které zlepšují ovladatelnost vozu. Nejdůležitější částí práce počítačový program určený pro simulaci a vizualizaci výsledků modelu. Program umožňuje dávkový vstup a tím se stává dobrým nástrojem pro experimentování s různým nastavením vozu. Textová část práce je také doplněna o náhledy průběhů některých testů chování, a spolu s výkladem umožňuje nahlédnout na fyzikální podstatu chování automobilu.
This work is intended for all interested in physical modelling, discrete computer simulations and motorism. Text part describes mathematical model of a car, description of forces and effects which occurs within car motion. Model is focused especially on the engine, trasferring the torque, braking and turning. Furthermore the thesis deals with electronic systems like ABS or ESP, which improves the steering control. The most important part of this work is a computer application for simulating and visualising the model. The program supports batch input and become a useful tool for experimenting with different settings of the car. Text part of the work includes screenshots taken during the tests and along with mathematical interpretation provides an insight into a physical principle of the car behaviour.