dc.contributor.advisor | Surynek, Pavel | |
dc.creator | Malý, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T17:20:11Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T17:20:11Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18563 | |
dc.description.abstract | Tato práce je určena všem zájemcům o fyzikální modely, diskrétní počítačové simulace a automobilismus. Text popisuje matematický model automobilu, popis sil a jevů, které při pohybu automobilu vznikají. Model se zaměřuje zejména na funkci motoru, přenosu točivého momentu, brzdění a zatáčení. Dále se věnuje elektronickým systémům ABS a ESP, které zlepšují ovladatelnost vozu. Nejdůležitější částí práce počítačový program určený pro simulaci a vizualizaci výsledků modelu. Program umožňuje dávkový vstup a tím se stává dobrým nástrojem pro experimentování s různým nastavením vozu. Textová část práce je také doplněna o náhledy průběhů některých testů chování, a spolu s výkladem umožňuje nahlédnout na fyzikální podstatu chování automobilu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work is intended for all interested in physical modelling, discrete computer simulations and motorism. Text part describes mathematical model of a car, description of forces and effects which occurs within car motion. Model is focused especially on the engine, trasferring the torque, braking and turning. Furthermore the thesis deals with electronic systems like ABS or ESP, which improves the steering control. The most important part of this work is a computer application for simulating and visualising the model. The program supports batch input and become a useful tool for experimenting with different settings of the car. Text part of the work includes screenshots taken during the tests and along with mathematical interpretation provides an insight into a physical principle of the car behaviour. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Software pro modelování jízdních vlastností automobilu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-09 | |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 45720 | |
dc.title.translated | Software for Modeling Car Driving Properties | en_US |
dc.contributor.referee | Gregor, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001030753 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce je určena všem zájemcům o fyzikální modely, diskrétní počítačové simulace a automobilismus. Text popisuje matematický model automobilu, popis sil a jevů, které při pohybu automobilu vznikají. Model se zaměřuje zejména na funkci motoru, přenosu točivého momentu, brzdění a zatáčení. Dále se věnuje elektronickým systémům ABS a ESP, které zlepšují ovladatelnost vozu. Nejdůležitější částí práce počítačový program určený pro simulaci a vizualizaci výsledků modelu. Program umožňuje dávkový vstup a tím se stává dobrým nástrojem pro experimentování s různým nastavením vozu. Textová část práce je také doplněna o náhledy průběhů některých testů chování, a spolu s výkladem umožňuje nahlédnout na fyzikální podstatu chování automobilu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work is intended for all interested in physical modelling, discrete computer simulations and motorism. Text part describes mathematical model of a car, description of forces and effects which occurs within car motion. Model is focused especially on the engine, trasferring the torque, braking and turning. Furthermore the thesis deals with electronic systems like ABS or ESP, which improves the steering control. The most important part of this work is a computer application for simulating and visualising the model. The program supports batch input and become a useful tool for experimenting with different settings of the car. Text part of the work includes screenshots taken during the tests and along with mathematical interpretation provides an insight into a physical principle of the car behaviour. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010307530106986 | |