Zobrazit minimální záznam

Vliv zpráv na ceny a volatilitu akciového trhu videoherního průmyslu
dc.contributor.advisorČech, František
dc.creatorMertová, Veronika
dc.date.accessioned2023-11-07T21:34:26Z
dc.date.available2023-11-07T21:34:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186218
dc.description.abstractThe thesis investigates the impact of social media and news headline sentiment on stock prices, specifically comparing gaming firms to companies from other industries. Tweets and news headlines containing keywords referring to four selected gaming and four non-gaming companies were collected over 5 and 3 months, respectively. Both tweets and news collected came from the general users or media rather than focusing solely on financial ones. The data were aggregated into daily values. Daily stock price data were also collected for each examined company to derive returns and volatility. The data were analysed using a vector autoregression model in combination with Granger causality. The study found no significant differences between gaming and non-gaming sectors. The polarity of sentiment showed no effect on stock prices. However, when sentiment was divided into different emotions, some significance was observed, although the findings varied across individual firms regardless of their sectors. It was concluded that when using sentiment for market predictions, it is beneficial to either utilize specifically financial media or determine the specific type of sentiment that influences a particular stock. JEL Classification G14, G17, C32, C58 Keywords Tweets, News Headlines, Gaming Industry, Sentiment...en_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá vliv sentimentu na sociálních sítích a v novinových titulcích na ceny akcií, konkrétně porovnává společnosti z herního průmyslu s firmami z ostatních odvětví. Tweety obsahující klíčová slova odkazující na čtyři vybrané firmy z herního průmyslu a čtyři jiné firmy byly sbírány po dobu 5 měsíců, novinové titulky potom 3 měsíce. Tweety a zprávy pocházely od běžných uživatelů a medií, nikoliv pouze z finanční oblasti. Pro každou zkoumanou společnost, byla sbírána také denní data o cenách akcií za účelem výpočtu výnosů a volatilit. K analýze dat byl využit model vektorové autoregrese v kombinaci s Grangerovou kauzalitou. Studie neprokázala žádný významný rozdíl mezi herním a neherním sektorem. Polarita sentimentu významně neovlivňovala tržní ceny. Nicméně, když byl sentiment rozdělen na jednotlivé emoce, byla pozorována určitá signifikantnost, výsledky se ale lišily u jednotlivých firem, bez ohledu na jejich odvětví. Byl učiněn závěr, že při využití sentimentu pro předpovídání trhu je vhodné využít výhradně finanční média nebo určit konkrétní typ sentimentu, který ovlivňuje zvolené akcie. Klasifikace JEL G14, G17, C32, C58 Klíčová slova tweety, titulky zpráv, herní průmysl, analýza sentimentu, emoce, výnosy, volatilita Název práce Vliv zpráv na ceny a volatilitu akciového trhu...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNewsen_US
dc.subjectTwitter sentimenten_US
dc.subjectVideo gamesen_US
dc.subjectGARCHen_US
dc.subjectVARen_US
dc.subjectreturnsen_US
dc.subjectvolatilityen_US
dc.titleThe Impact of News on Videogame Stock Market Prices and Volatilityen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-21
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId248546
dc.title.translatedVliv zpráv na ceny a volatilitu akciového trhu videoherního průmyslucs_CZ
dc.contributor.refereeKukačka, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a finance se specializací Finanční trhy a datová analýzacs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Finance with specialisation in Financial Markets and Data Analysisen_US
thesis.degree.programEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomie a financecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a finance se specializací Finanční trhy a datová analýzacs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Finance with specialisation in Financial Markets and Data Analysisen_US
uk.degree-program.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Financeen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá vliv sentimentu na sociálních sítích a v novinových titulcích na ceny akcií, konkrétně porovnává společnosti z herního průmyslu s firmami z ostatních odvětví. Tweety obsahující klíčová slova odkazující na čtyři vybrané firmy z herního průmyslu a čtyři jiné firmy byly sbírány po dobu 5 měsíců, novinové titulky potom 3 měsíce. Tweety a zprávy pocházely od běžných uživatelů a medií, nikoliv pouze z finanční oblasti. Pro každou zkoumanou společnost, byla sbírána také denní data o cenách akcií za účelem výpočtu výnosů a volatilit. K analýze dat byl využit model vektorové autoregrese v kombinaci s Grangerovou kauzalitou. Studie neprokázala žádný významný rozdíl mezi herním a neherním sektorem. Polarita sentimentu významně neovlivňovala tržní ceny. Nicméně, když byl sentiment rozdělen na jednotlivé emoce, byla pozorována určitá signifikantnost, výsledky se ale lišily u jednotlivých firem, bez ohledu na jejich odvětví. Byl učiněn závěr, že při využití sentimentu pro předpovídání trhu je vhodné využít výhradně finanční média nebo určit konkrétní typ sentimentu, který ovlivňuje zvolené akcie. Klasifikace JEL G14, G17, C32, C58 Klíčová slova tweety, titulky zpráv, herní průmysl, analýza sentimentu, emoce, výnosy, volatilita Název práce Vliv zpráv na ceny a volatilitu akciového trhu...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis investigates the impact of social media and news headline sentiment on stock prices, specifically comparing gaming firms to companies from other industries. Tweets and news headlines containing keywords referring to four selected gaming and four non-gaming companies were collected over 5 and 3 months, respectively. Both tweets and news collected came from the general users or media rather than focusing solely on financial ones. The data were aggregated into daily values. Daily stock price data were also collected for each examined company to derive returns and volatility. The data were analysed using a vector autoregression model in combination with Granger causality. The study found no significant differences between gaming and non-gaming sectors. The polarity of sentiment showed no effect on stock prices. However, when sentiment was divided into different emotions, some significance was observed, although the findings varied across individual firms regardless of their sectors. It was concluded that when using sentiment for market predictions, it is beneficial to either utilize specifically financial media or determine the specific type of sentiment that influences a particular stock. JEL Classification G14, G17, C32, C58 Keywords Tweets, News Headlines, Gaming Industry, Sentiment...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV