Zobrazit minimální záznam

Copyright law aspects of advertising on social media
dc.contributor.advisorHolcová, Irena
dc.creatorTuzová, Lucie
dc.date.accessioned2023-11-07T23:57:46Z
dc.date.available2023-11-07T23:57:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186358
dc.description.abstractCopyright aspects of social media advertising Abstract This paper aims to provide an overview of the copyright aspects of advertising content on social networks and to identify the key issues in this area. It first provides the theoretical framework necessary for a proper understanding of the various institutes that are described in the course of the thesis. This includes an introduction to the terms of advertising and social networks, the specifics of which are then presented in the context of a general explanation of the conceptual attributes of a copyright work or a description of the author of the work. As this is a relatively modern and still developing field, the thesis also discusses the innovations that can be seen in social media advertising in recent times. In particular, the use of artificial intelligence tools to create advertising content. The legal framework has not yet been able to respond to the rise in popularity of these tools and the thesis describes possible ways of future regulation. In many parts of the thesis, the complexity of advertising is discussed, for example, from the perspective of the broad set of legal norms regulating advertising or the process of creating advertising content. The advertising chain, which illustrates the complexity of the relationships that arise in the...en_US
dc.description.abstractAutorskoprávní aspekty reklamy na sociálních sítích Abstrakt Tato práce si klade za cíl poskytnout přehled autorskoprávních aspektů reklamního obsahu na sociálních sítích a identifikovat klíčové otázky této problematiky. Zprvu uvádí teoretický rámec, který je nezbytný pro náležité pochopení jednotlivých institutů, jež jsou popsány v průběhu práce. Tento zahrnuje přiblížení pojmů reklama a sociální sítě, jejichž specifika jsou následně uvedena i v rámci obecného výkladu o pojmových znacích autorského díla či pojednání o autorovi díla. Vzhledem k tomu, že se jedná o pomerně moderní a stále se rozvíjející oblast, se práce věnuje i inovacím, které můžeme v poslední době v reklamě na sociálních sítích spatřovat. Zejména se jedná o využívání nástrojů umělé inteligence k tvorbě reklamního obsahu. Právní úprava na vzrůst popularity těchto nástrojů prozatím nestíhá reagovat a v práci jsou tak popsány možné způsoby budoucí regulace. Práce se v mnoha jejích částech věnuje komplexnosti reklamy, a to například z pohledu širokého souboru právních norem tvořících regulaci reklamy či z hlediska procesu tvorby reklamního obsahu. Reklamní řetězec, který znázorňuje složitost vztahů vznikající v rámci tvorby reklamního obsahu blízce souvisí s problematikou děl se zvláštním právním režimem, jimiž se tato práce také zabývá. Na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectcopyrighten_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectautorské právocs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.titleAutorskoprávní aspekty reklamy na sociálních sítíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-25
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245541
dc.title.translatedCopyright law aspects of advertising on social mediaen_US
dc.contributor.refereeŽikovská, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutorskoprávní aspekty reklamy na sociálních sítích Abstrakt Tato práce si klade za cíl poskytnout přehled autorskoprávních aspektů reklamního obsahu na sociálních sítích a identifikovat klíčové otázky této problematiky. Zprvu uvádí teoretický rámec, který je nezbytný pro náležité pochopení jednotlivých institutů, jež jsou popsány v průběhu práce. Tento zahrnuje přiblížení pojmů reklama a sociální sítě, jejichž specifika jsou následně uvedena i v rámci obecného výkladu o pojmových znacích autorského díla či pojednání o autorovi díla. Vzhledem k tomu, že se jedná o pomerně moderní a stále se rozvíjející oblast, se práce věnuje i inovacím, které můžeme v poslední době v reklamě na sociálních sítích spatřovat. Zejména se jedná o využívání nástrojů umělé inteligence k tvorbě reklamního obsahu. Právní úprava na vzrůst popularity těchto nástrojů prozatím nestíhá reagovat a v práci jsou tak popsány možné způsoby budoucí regulace. Práce se v mnoha jejích částech věnuje komplexnosti reklamy, a to například z pohledu širokého souboru právních norem tvořících regulaci reklamy či z hlediska procesu tvorby reklamního obsahu. Reklamní řetězec, který znázorňuje složitost vztahů vznikající v rámci tvorby reklamního obsahu blízce souvisí s problematikou děl se zvláštním právním režimem, jimiž se tato práce také zabývá. Na...cs_CZ
uk.abstract.enCopyright aspects of social media advertising Abstract This paper aims to provide an overview of the copyright aspects of advertising content on social networks and to identify the key issues in this area. It first provides the theoretical framework necessary for a proper understanding of the various institutes that are described in the course of the thesis. This includes an introduction to the terms of advertising and social networks, the specifics of which are then presented in the context of a general explanation of the conceptual attributes of a copyright work or a description of the author of the work. As this is a relatively modern and still developing field, the thesis also discusses the innovations that can be seen in social media advertising in recent times. In particular, the use of artificial intelligence tools to create advertising content. The legal framework has not yet been able to respond to the rise in popularity of these tools and the thesis describes possible ways of future regulation. In many parts of the thesis, the complexity of advertising is discussed, for example, from the perspective of the broad set of legal norms regulating advertising or the process of creating advertising content. The advertising chain, which illustrates the complexity of the relationships that arise in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV