Zobrazit minimální záznam

Opening and Sealing Audiovisual Cracks: Music and (Dis)continual Montage Sequences in the Films of Terrence Malick
dc.contributor.advisorSvatoňová, Kateřina
dc.creatorKinzl, Jan
dc.date.accessioned2023-11-07T22:43:15Z
dc.date.available2023-11-07T22:43:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186540
dc.description.abstractTerrence Malick's filmography has already been discussed many times in film studies literature. Most often, it is interpreted through philosophical, psychological or religious concepts that emerge directly from the themes of the individual films. However, only minimal attention has been paid to the music in his films and its reflection, even though it is often the key driver of the atmosphere, themes and the overall narrative structures. The object of this thesis is this neglected aspect and its theoretical-analytical unfolding within (dis)continuous montage sequences that underpin the loose narrative structures of Malick's films and their overall poetics. This bachelor thesis focuses on three concepts that are not quite common within film- music theory and builds its basic structure upon them - the musical suture, the intertextual interpretation of pre-existing film music and the graphic visualisation of the image-music relationship. Although each of the chapters delves into one of these themes, a central question runs throughout the work - are continuous-sounding musical compositions able to function as a cohesive for the cracks in discontinuous sequences? And if the answer is ambiguous, could the viewer, through active participation,heal these discontinuities-whether through intertextual...en_US
dc.description.abstractFilmografie Terrence Malicka byla ve filmovědné literatuře rozebrána již mnohokrát. Nejčastěji bývá interpretována přes filozofické, environmentální či náboženské koncepty, které vyplývají přímo z témat jednotlivých snímků, avšak minimum reflexe bylo zatím věnováno hudební složce jeho filmů, a to i přes to, že právě hudba je často naprosto klíčovým hybatelem atmosféry, témat i samotných narativních struktur jeho děl. Objektem zkoumání této práce je právě tento opomíjený aspekt a jeho teoreticko-analytické rozkrytí uvnitř (dis)kontinuálních montážních sekvencí, které stojí v základu rozvolněných narativních struktur Malickových filmů a jejich celkové poetiky. Tato bakalářská práce se věnuje třem pojmům, které nejsou na poli filmově-muzikologické teorie zcela obvyklé, a staví na nich svou základní strukturu - jsou jimi hudební sutura, intertextuální interpretace nepůvodní filmové hudby a grafická vizualizace vztahu obraz-hudba. Přestože je každá z kapitol detailně soustředěná na jedno z těchto témat, napříč celou prací se prolíná ústřední otázka - jsou kontinuálně znějící hudební kompozice schopné zacelovat trhliny v diskontinuálních sekvencích? A pokud tato odpověď není jednoznačná, mohl by divák skrze aktivní participaci diskontinuity zacelit - ať už pomocí intertextuální interpretace anebo...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectTerrence Malick|film|music|film music|discontinual montage|music suture|intertextuality|pre-existing film music|visualisation of film musicen_US
dc.subjectTerrence Malick|film|hudba|filmová hudba|diskontinuální montáž|hudební sutura|intertextualita|nepůvodní filmová hudba|vizualizace filmové hudbycs_CZ
dc.titleOtevírání a zahlazování audiovizuálních trhlin: Hudba a (dis)kontinuální montážní sekvence ve filmech Terrence Malickacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-04
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257180
dc.title.translatedOpening and Sealing Audiovisual Cracks: Music and (Dis)continual Montage Sequences in the Films of Terrence Malicken_US
dc.contributor.refereeKlimeš, Ivan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineFilm Studiesen_US
thesis.degree.programFilm Studiesen_US
thesis.degree.programFilmová studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enFilm Studiesen_US
uk.degree-program.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-program.enFilm Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csFilmografie Terrence Malicka byla ve filmovědné literatuře rozebrána již mnohokrát. Nejčastěji bývá interpretována přes filozofické, environmentální či náboženské koncepty, které vyplývají přímo z témat jednotlivých snímků, avšak minimum reflexe bylo zatím věnováno hudební složce jeho filmů, a to i přes to, že právě hudba je často naprosto klíčovým hybatelem atmosféry, témat i samotných narativních struktur jeho děl. Objektem zkoumání této práce je právě tento opomíjený aspekt a jeho teoreticko-analytické rozkrytí uvnitř (dis)kontinuálních montážních sekvencí, které stojí v základu rozvolněných narativních struktur Malickových filmů a jejich celkové poetiky. Tato bakalářská práce se věnuje třem pojmům, které nejsou na poli filmově-muzikologické teorie zcela obvyklé, a staví na nich svou základní strukturu - jsou jimi hudební sutura, intertextuální interpretace nepůvodní filmové hudby a grafická vizualizace vztahu obraz-hudba. Přestože je každá z kapitol detailně soustředěná na jedno z těchto témat, napříč celou prací se prolíná ústřední otázka - jsou kontinuálně znějící hudební kompozice schopné zacelovat trhliny v diskontinuálních sekvencích? A pokud tato odpověď není jednoznačná, mohl by divák skrze aktivní participaci diskontinuity zacelit - ať už pomocí intertextuální interpretace anebo...cs_CZ
uk.abstract.enTerrence Malick's filmography has already been discussed many times in film studies literature. Most often, it is interpreted through philosophical, psychological or religious concepts that emerge directly from the themes of the individual films. However, only minimal attention has been paid to the music in his films and its reflection, even though it is often the key driver of the atmosphere, themes and the overall narrative structures. The object of this thesis is this neglected aspect and its theoretical-analytical unfolding within (dis)continuous montage sequences that underpin the loose narrative structures of Malick's films and their overall poetics. This bachelor thesis focuses on three concepts that are not quite common within film- music theory and builds its basic structure upon them - the musical suture, the intertextual interpretation of pre-existing film music and the graphic visualisation of the image-music relationship. Although each of the chapters delves into one of these themes, a central question runs throughout the work - are continuous-sounding musical compositions able to function as a cohesive for the cracks in discontinuous sequences? And if the answer is ambiguous, could the viewer, through active participation,heal these discontinuities-whether through intertextual...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV