La presencia del aprendizaje cooperativo en las clases de español: observación y análisis de problemas
The presence of cooperative learning in Spanish classes: observation and analysis of problems
Přítomnost kooperativního učení v hodinách španělštiny: pozorování a analýza problémů
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/186555/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186555Identifikátory
SIS: 249768
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čermák, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Španělský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
13. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Španělština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Kooperativní učení|kooperace|vyučování španělštiny jako cizího jazyka|problémy kooperativního učeníKlíčová slova (anglicky)
Cooperative learning|cooperation|Spanish as a foreign language classes|problems of cooperative learningTato práce si kladla za cíl analyzovat přítomnost kooperativního učení v hodinách španělštiny (ELE) v České republice a identifikovat hlavní obtíže, se kterými se učitelé středních škol setkávají při zavádění této metodologie. Za účelem dosažení tohoto cíle byl proveden výzkum smíšenou metodou prostřednictvím administrace online dotazníku zaměřeného na učitele španělštiny. V první části dotazníku bylo zkoumáno povědomí o termínu "kooperativní učení" a znalost a využívání různých kooperativních technik. Kromě toho byly zkoumány oblasti, ve kterých se kooperativní učení uplatňuje, nezbytné podmínky pro jeho efektivní implementaci a přínosy spojené s touto metodologií. Druhá část dotazníku se zaměřovala na zkoumání obtíží, které kooperativní učení představuje pro učitele a studenty, a dále se zabývala vnějšími faktory, které negativně ovlivňují jeho zavádění. Z výzkumu vyplývá, že existuje rozsáhlé povědomí o konceptu kooperativního učení. Každý učitel zná a využívá průměrně tři kooperativní techniky. Bylo pozorováno, že kooperativní učení se převážně využívá při rozvoji slovní zásoby a ústních komunikačních činností, jako je mluvená interakce a mluvená produkce. Pokud jde o psané komunikační činnosti, kooperativní učení je využíváno především k rozvoji psané recepce. Mezi identifikované přínosy...
The primary objective of the present study was to conduct an analysis of the presence of cooperative learning in Spanish as a foreign language (ELE) classes in the Czech Republic, with a specific focus on identifying the main challenges encountered by secondary school teachers during this process. To accomplish this goal, a mixed-method research approach was employed, utilizing an online questionnaire specifically designed for Spanish teachers. The initial section of the questionnaire encompassed an investigation into the participants' level of familiarity with the term "cooperative learning," as well as their knowledge and utilization of various cooperative techniques. Furthermore, the study explored the specific areas in which cooperative learning was applied, the essential prerequisites for its successful implementation, and the associated benefits linked to this pedagogical methodology. Conversely, the subsequent section of the questionnaire centred around examining the perceived obstacles encountered by teachers, students, and external factors that negatively impact the integration of cooperative learning within the classroom environment. The research findings underscored the widespread awareness regarding the concept of cooperative learning, with each teacher, on average, demonstrating...