Zobrazit minimální záznam

The presence of cooperative learning in Spanish classes: observation and analysis of problems
Přítomnost kooperativního učení v hodinách španělštiny: pozorování a analýza problémů
dc.contributor.advisorGonzález Lozano, Javier
dc.creatorHanzalová, Marie Anna
dc.date.accessioned2023-11-07T23:00:55Z
dc.date.available2023-11-07T23:00:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186555
dc.description.abstractThe primary objective of the present study was to conduct an analysis of the presence of cooperative learning in Spanish as a foreign language (ELE) classes in the Czech Republic, with a specific focus on identifying the main challenges encountered by secondary school teachers during this process. To accomplish this goal, a mixed-method research approach was employed, utilizing an online questionnaire specifically designed for Spanish teachers. The initial section of the questionnaire encompassed an investigation into the participants' level of familiarity with the term "cooperative learning," as well as their knowledge and utilization of various cooperative techniques. Furthermore, the study explored the specific areas in which cooperative learning was applied, the essential prerequisites for its successful implementation, and the associated benefits linked to this pedagogical methodology. Conversely, the subsequent section of the questionnaire centred around examining the perceived obstacles encountered by teachers, students, and external factors that negatively impact the integration of cooperative learning within the classroom environment. The research findings underscored the widespread awareness regarding the concept of cooperative learning, with each teacher, on average, demonstrating...en_US
dc.description.abstractTato práce si kladla za cíl analyzovat přítomnost kooperativního učení v hodinách španělštiny (ELE) v České republice a identifikovat hlavní obtíže, se kterými se učitelé středních škol setkávají při zavádění této metodologie. Za účelem dosažení tohoto cíle byl proveden výzkum smíšenou metodou prostřednictvím administrace online dotazníku zaměřeného na učitele španělštiny. V první části dotazníku bylo zkoumáno povědomí o termínu "kooperativní učení" a znalost a využívání různých kooperativních technik. Kromě toho byly zkoumány oblasti, ve kterých se kooperativní učení uplatňuje, nezbytné podmínky pro jeho efektivní implementaci a přínosy spojené s touto metodologií. Druhá část dotazníku se zaměřovala na zkoumání obtíží, které kooperativní učení představuje pro učitele a studenty, a dále se zabývala vnějšími faktory, které negativně ovlivňují jeho zavádění. Z výzkumu vyplývá, že existuje rozsáhlé povědomí o konceptu kooperativního učení. Každý učitel zná a využívá průměrně tři kooperativní techniky. Bylo pozorováno, že kooperativní učení se převážně využívá při rozvoji slovní zásoby a ústních komunikačních činností, jako je mluvená interakce a mluvená produkce. Pokud jde o psané komunikační činnosti, kooperativní učení je využíváno především k rozvoji psané recepce. Mezi identifikované přínosy...cs_CZ
dc.languageSpanishcs_CZ
dc.language.isoes_ES
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCooperative learning|cooperation|Spanish as a foreign language classes|problems of cooperative learningen_US
dc.subjectKooperativní učení|kooperace|vyučování španělštiny jako cizího jazyka|problémy kooperativního učenícs_CZ
dc.titleLa presencia del aprendizaje cooperativo en las clases de español: observación y análisis de problemases_ES
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId249768
dc.title.translatedThe presence of cooperative learning in Spanish classes: observation and analysis of problemsen_US
dc.title.translatedPřítomnost kooperativního učení v hodinách španělštiny: pozorování a analýza problémůcs_CZ
dc.contributor.refereeČermák, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠpanělský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpanish Language and Literature for Teacher Education with double curriculum study German Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programSpanish Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programŠpanělský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠpanělský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enSpanish Language and Literature for Teacher Education with double curriculum study German Language and Literature for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csŠpanělský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enSpanish Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce si kladla za cíl analyzovat přítomnost kooperativního učení v hodinách španělštiny (ELE) v České republice a identifikovat hlavní obtíže, se kterými se učitelé středních škol setkávají při zavádění této metodologie. Za účelem dosažení tohoto cíle byl proveden výzkum smíšenou metodou prostřednictvím administrace online dotazníku zaměřeného na učitele španělštiny. V první části dotazníku bylo zkoumáno povědomí o termínu "kooperativní učení" a znalost a využívání různých kooperativních technik. Kromě toho byly zkoumány oblasti, ve kterých se kooperativní učení uplatňuje, nezbytné podmínky pro jeho efektivní implementaci a přínosy spojené s touto metodologií. Druhá část dotazníku se zaměřovala na zkoumání obtíží, které kooperativní učení představuje pro učitele a studenty, a dále se zabývala vnějšími faktory, které negativně ovlivňují jeho zavádění. Z výzkumu vyplývá, že existuje rozsáhlé povědomí o konceptu kooperativního učení. Každý učitel zná a využívá průměrně tři kooperativní techniky. Bylo pozorováno, že kooperativní učení se převážně využívá při rozvoji slovní zásoby a ústních komunikačních činností, jako je mluvená interakce a mluvená produkce. Pokud jde o psané komunikační činnosti, kooperativní učení je využíváno především k rozvoji psané recepce. Mezi identifikované přínosy...cs_CZ
uk.abstract.enThe primary objective of the present study was to conduct an analysis of the presence of cooperative learning in Spanish as a foreign language (ELE) classes in the Czech Republic, with a specific focus on identifying the main challenges encountered by secondary school teachers during this process. To accomplish this goal, a mixed-method research approach was employed, utilizing an online questionnaire specifically designed for Spanish teachers. The initial section of the questionnaire encompassed an investigation into the participants' level of familiarity with the term "cooperative learning," as well as their knowledge and utilization of various cooperative techniques. Furthermore, the study explored the specific areas in which cooperative learning was applied, the essential prerequisites for its successful implementation, and the associated benefits linked to this pedagogical methodology. Conversely, the subsequent section of the questionnaire centred around examining the perceived obstacles encountered by teachers, students, and external factors that negatively impact the integration of cooperative learning within the classroom environment. The research findings underscored the widespread awareness regarding the concept of cooperative learning, with each teacher, on average, demonstrating...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV