Zobrazit minimální záznam

Iser's concept of Implied Reader and Children's Literature
dc.contributor.advisorKaplický, Martin
dc.creatorPiwowarská, Veronika
dc.date.accessioned2023-11-07T23:10:13Z
dc.date.available2023-11-07T23:10:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186573
dc.description.abstractThis bachelor's thesis introduces the concept of the so-called implied reader, which was introduced first by the literal theoretician Wolfgang Iser in the 1970s'. This thesis defines Iser's concept of the implied reader, for instance the advantages of the implied reader for understanding the process of reading, and furthering the understanding of readers themselves. In light of these elemental understandings, the thesis further indicates whether and how the concept of the implied reader can be used to characterise and understand children's literature. The matters in question of children's literature are mainly analysed in the style of Jana Segi Lukavská and Karin Lesnik-Obersteinová. The further evaluation of the child implied reader is based on the work of Aidan Chambers. Keywords implied reader, reader, children's literature, child reader, child implied reader, Wolfgang Iser, Aidan Chambers, Jana Segi Lukavská, Karin Lesnik-Obersteinen_US
dc.description.abstractBakalářská práce představí pojem implikovaného čtenáře, který v sedmdesátých letech zavedl a následně propracoval Wolfgang Iser. Ukáže, vůči jakým pojetím čtenáře se Iser vymezuje a jaké jsou přednosti jeho pojetí implikovaného čtenáře pro porozumění procesu četby literárního díla a pro uchopení samotného čtenáře. Na tomto základě se dále pokusí naznačit, zda a jak je pojem implikovaného čtenáře využitelný pro charakterizaci a porozumění problematice dětské literatury. Problematiku dětské literatury rozebere primárně v pojetí Jany Segi Lukavské, Karin Lesnik-Obersteinové a samotný koncept dětského implikovaného čtenáře v pojetí Aidana Chamberse. Klíčová slova implikovaný čtenář, čtenář, literatura pro děti, dětský čtenář, dětský implikovaný čtenář, Wolfgang Iser, Aidan Chambers, Jana Segi Lukavská, Karin Lesnik-Obersteinovács_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectimplied reader|reader|children's literature|child reader|child implied reader|Wolfgang Iser|Aidan Chambers|Jana Segi Lukavská|Karin Lesnik-Obersteinen_US
dc.subjectimplikovaný čtenář|čtenář|literatura pro děti|dětský čtenář|dětský implikovaný čtenář|Wolfgang Iser|Aidan Chambers|Jana Segi Lukavská|Karin Lesnik-Obersteinovács_CZ
dc.titleIserův pojem implikovaného čtenáře a problematika literatury pro dětics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-14
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId254791
dc.title.translatedIser's concept of Implied Reader and Children's Literatureen_US
dc.contributor.refereeKubalík, Štěpán
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programAestheticsen_US
thesis.degree.programEstetikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csEstetikacs_CZ
uk.degree-program.enAestheticsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce představí pojem implikovaného čtenáře, který v sedmdesátých letech zavedl a následně propracoval Wolfgang Iser. Ukáže, vůči jakým pojetím čtenáře se Iser vymezuje a jaké jsou přednosti jeho pojetí implikovaného čtenáře pro porozumění procesu četby literárního díla a pro uchopení samotného čtenáře. Na tomto základě se dále pokusí naznačit, zda a jak je pojem implikovaného čtenáře využitelný pro charakterizaci a porozumění problematice dětské literatury. Problematiku dětské literatury rozebere primárně v pojetí Jany Segi Lukavské, Karin Lesnik-Obersteinové a samotný koncept dětského implikovaného čtenáře v pojetí Aidana Chamberse. Klíčová slova implikovaný čtenář, čtenář, literatura pro děti, dětský čtenář, dětský implikovaný čtenář, Wolfgang Iser, Aidan Chambers, Jana Segi Lukavská, Karin Lesnik-Obersteinovács_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis introduces the concept of the so-called implied reader, which was introduced first by the literal theoretician Wolfgang Iser in the 1970s'. This thesis defines Iser's concept of the implied reader, for instance the advantages of the implied reader for understanding the process of reading, and furthering the understanding of readers themselves. In light of these elemental understandings, the thesis further indicates whether and how the concept of the implied reader can be used to characterise and understand children's literature. The matters in question of children's literature are mainly analysed in the style of Jana Segi Lukavská and Karin Lesnik-Obersteinová. The further evaluation of the child implied reader is based on the work of Aidan Chambers. Keywords implied reader, reader, children's literature, child reader, child implied reader, Wolfgang Iser, Aidan Chambers, Jana Segi Lukavská, Karin Lesnik-Obersteinen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV