Zobrazit minimální záznam

Demands of adults learning a foreign languages
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorCrawley, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-13T08:36:26Z
dc.date.available2017-04-13T08:36:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18729
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je aktuální potřeba doplnit jazykové znalosti dospělých. Cílem této práce se stalo zmapování tohoto problému a možností jeho řešení. V první kapitole jsou popsány důvody, které ke zvýšené potřebě v současnosti vedou a dále národní i mezinárodní dokumenty a opatření, která se zabývají řešením tohoto problému. Druhá kapitola je zaměřena na popis fyziologických změn u studujících dospělých, ke kterým dochází v průběhu stárnutí a motivace ke studiu. Obecné zásady pro efektivní výuku a popis vybraných didaktických metod jsou pak součástí třetí kapitoly. Další čtvrtá kapitola je speciálně věnována dospělým se specifickými poruchami učení, neboť jejich počet narůstá a s tím i aktuální potřeba řešit i tento problém. Pátá kapitola je shrnutím nejčastějších důvodů neúspěchů studia cizích jazyků jak ze strany studujícího, tak i organizátora výuky. Závěrem celé práce je zjištění, že chybí především dostatečná osvěta dospělých a cílená nabídka studia cizích jazyků pro tuto věkovou skupinu obyvatelstva, která se často domnívá, že v dospělosti se již znovu začít učit nelze. Další problém je pak v kvalitě lektorů jazykových kurzů. Ideální lektor by měl být nejen dostatečně pedagogicky vzdělán, ale měl by mít i takové osobnostní kvality, aby se stal pro studující dospělé důvěryhodným rádcem a...cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of this baccalaureate work is the current need to supplement adult knowledge of foreign languages. The goal of the work is to survey this problem and its possible solutions. The first chapter describes the reasons for this increased need, examines national and international documents and steps which have been taken to solve this problem. The second chapter describes the physiological changes of adult learners during the process of ageing and their motivation for studying. The general rules and description of specific didactic methods occupy the third chapter. The fourth chapter is dedicated to adults with special learning needs. Their number is increasing as is the real need for solving their problems. The fifth chapter is a summary of the most common reasons for the failure of language studying from both the point of view of the student and the study organizer. This work concludes that there is a lack of understanding about adult education due to a widespread belief that adults are not capable of studying and that more information should be made available. Another problem is with the quality of language teachers. The ideal teacher should have sufficient pedagogic education as well as good personal qualities to be a trusted adult adviser and guide during study. He should also motivate adult...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleNároky na výuku cizích jazyků u dospělýchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-18
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69459
dc.title.translatedDemands of adults learning a foreign languagesen_US
dc.contributor.refereePivoňková, Lucie
dc.identifier.aleph001100432
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této bakalářské práce je aktuální potřeba doplnit jazykové znalosti dospělých. Cílem této práce se stalo zmapování tohoto problému a možností jeho řešení. V první kapitole jsou popsány důvody, které ke zvýšené potřebě v současnosti vedou a dále národní i mezinárodní dokumenty a opatření, která se zabývají řešením tohoto problému. Druhá kapitola je zaměřena na popis fyziologických změn u studujících dospělých, ke kterým dochází v průběhu stárnutí a motivace ke studiu. Obecné zásady pro efektivní výuku a popis vybraných didaktických metod jsou pak součástí třetí kapitoly. Další čtvrtá kapitola je speciálně věnována dospělým se specifickými poruchami učení, neboť jejich počet narůstá a s tím i aktuální potřeba řešit i tento problém. Pátá kapitola je shrnutím nejčastějších důvodů neúspěchů studia cizích jazyků jak ze strany studujícího, tak i organizátora výuky. Závěrem celé práce je zjištění, že chybí především dostatečná osvěta dospělých a cílená nabídka studia cizích jazyků pro tuto věkovou skupinu obyvatelstva, která se často domnívá, že v dospělosti se již znovu začít učit nelze. Další problém je pak v kvalitě lektorů jazykových kurzů. Ideální lektor by měl být nejen dostatečně pedagogicky vzdělán, ale měl by mít i takové osobnostní kvality, aby se stal pro studující dospělé důvěryhodným rádcem a...cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this baccalaureate work is the current need to supplement adult knowledge of foreign languages. The goal of the work is to survey this problem and its possible solutions. The first chapter describes the reasons for this increased need, examines national and international documents and steps which have been taken to solve this problem. The second chapter describes the physiological changes of adult learners during the process of ageing and their motivation for studying. The general rules and description of specific didactic methods occupy the third chapter. The fourth chapter is dedicated to adults with special learning needs. Their number is increasing as is the real need for solving their problems. The fifth chapter is a summary of the most common reasons for the failure of language studying from both the point of view of the student and the study organizer. This work concludes that there is a lack of understanding about adult education due to a widespread belief that adults are not capable of studying and that more information should be made available. Another problem is with the quality of language teachers. The ideal teacher should have sufficient pedagogic education as well as good personal qualities to be a trusted adult adviser and guide during study. He should also motivate adult...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990011004320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV