Zobrazit minimální záznam

Number as a length in the environment Trains in 1st and 2nd grade of primary school
dc.contributor.advisorSlezáková, Jana
dc.creatorNachtmannová, Iveta
dc.date.accessioned2024-04-08T13:14:29Z
dc.date.available2024-04-08T13:14:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187629
dc.description.abstractThis thesis focuses on the tasks from the environment Vláčky, as one of the isolated environments in the first grade mathematics of primary schools taught according to the elaborated methodology of prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.. The theoretical part of the thesis explains the principles and concepts of Milan's methodology, the importance of isolated environments in the process of building the ideas of natural number in children in the 1st and 2nd year of primary school, highlights the environment Vláčky as a propaedeutic environment essential for further education according to this method and introduces the manipulative aid necessary for this environment, the Cuisenaire prisms. The theoretical part explains which tasks are used to introduce the environment into the classroom, explains the important concepts of this environment, describes the different types of tasks and their gradations, the relation of this environment to the 3rd to 5th year of primary school, and last but not least, similar tasks from different workbooks that do not deal with the above methodology are collected here. The goal of the practical part was to check the clarity of the formulations in the assignment, to investigate the students' solving strategies and the difficulties that may occur when solving the problems. The...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na úlohy z prostředí Vláčky, jakožto jedno z izolovaných prostředí v matematice prvního stupně základních škol vyučované podle rozpracované metodiky pana prof. RNDr. Milana Hejného, CSc.. V teoretické části diplomové práce jsou objasněny principy a pojetí Hejného metodiky, důležitost izolovaných prostředí v průběhu budování představ přirozeného čísla u dětí v 1. a |2. ročníku základní školy, je vyzdviženo prostředí Vláčky jako propedeutické prostředí podstatné pro další vzdělávání dle této metody a seznamuje s manipulativní pomůckou pro toto prostředí nezbytnou, s Cuisenairovými hranoly. V teoretické části vysvětleno, které úlohy slouží k zavedení prostředí do vyučování, jsou zde objasněny důležité pojmy tohoto prostředí, popsány jednotlivé typy úloh a jejich gradace, návaznost tohoto prostředí na 3. až 5. ročník ZŠ, a v neposlední řadě jsou zde shromážděny podobné úlohy z různých pracovních sešitů, které se výše uvedenou metodikou nezabývají. Cílem praktické části bylo ověření srozumitelnosti formulací v zadání, prozkoumání žákovských řešitelských strategií a potíží, které se při řešení úloh mohou vyskytnout. Součástí praktické části diplomové práce jsou rovněž popsané vybrané typy úloh, rozbor žákovských řešitelských strategií, snaha o objasnění vzniklých obtíží a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčíslo jako veličina (délka) a početcs_CZ
dc.subjectgradované úlohycs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectmatematické didaktické prostředícs_CZ
dc.subjectmyšlenkové procesy žáků při řešení úlohcs_CZ
dc.subjectnumber as a length and quantityen_US
dc.subjectgraduaded problemsen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectmathematical substantial learning environmenten_US
dc.subjectthinking processes in pupils' solutionsen_US
dc.titleČíslo jako veličina v prostředí Vláčky v 1. a 2. ročníku ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-11
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199653
dc.title.translatedNumber as a length in the environment Trains in 1st and 2nd grade of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeHavlíčková, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na úlohy z prostředí Vláčky, jakožto jedno z izolovaných prostředí v matematice prvního stupně základních škol vyučované podle rozpracované metodiky pana prof. RNDr. Milana Hejného, CSc.. V teoretické části diplomové práce jsou objasněny principy a pojetí Hejného metodiky, důležitost izolovaných prostředí v průběhu budování představ přirozeného čísla u dětí v 1. a |2. ročníku základní školy, je vyzdviženo prostředí Vláčky jako propedeutické prostředí podstatné pro další vzdělávání dle této metody a seznamuje s manipulativní pomůckou pro toto prostředí nezbytnou, s Cuisenairovými hranoly. V teoretické části vysvětleno, které úlohy slouží k zavedení prostředí do vyučování, jsou zde objasněny důležité pojmy tohoto prostředí, popsány jednotlivé typy úloh a jejich gradace, návaznost tohoto prostředí na 3. až 5. ročník ZŠ, a v neposlední řadě jsou zde shromážděny podobné úlohy z různých pracovních sešitů, které se výše uvedenou metodikou nezabývají. Cílem praktické části bylo ověření srozumitelnosti formulací v zadání, prozkoumání žákovských řešitelských strategií a potíží, které se při řešení úloh mohou vyskytnout. Součástí praktické části diplomové práce jsou rovněž popsané vybrané typy úloh, rozbor žákovských řešitelských strategií, snaha o objasnění vzniklých obtíží a...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the tasks from the environment Vláčky, as one of the isolated environments in the first grade mathematics of primary schools taught according to the elaborated methodology of prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.. The theoretical part of the thesis explains the principles and concepts of Milan's methodology, the importance of isolated environments in the process of building the ideas of natural number in children in the 1st and 2nd year of primary school, highlights the environment Vláčky as a propaedeutic environment essential for further education according to this method and introduces the manipulative aid necessary for this environment, the Cuisenaire prisms. The theoretical part explains which tasks are used to introduce the environment into the classroom, explains the important concepts of this environment, describes the different types of tasks and their gradations, the relation of this environment to the 3rd to 5th year of primary school, and last but not least, similar tasks from different workbooks that do not deal with the above methodology are collected here. The goal of the practical part was to check the clarity of the formulations in the assignment, to investigate the students' solving strategies and the difficulties that may occur when solving the problems. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV