Zobrazit minimální záznam

Development of the school in the Louňovice pod Blaníkem in historical and regional context
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorPospíšilová, Klára
dc.date.accessioned2024-04-08T13:21:40Z
dc.date.available2024-04-08T13:21:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187631
dc.description.abstractThe thesis "Development of the School in Louňovice pod Blaníkem in Historical-Regional Context" aims to map the emergence and evolution of the school in Louňovice pod Blaníkem against the backdrop of the region, examining the development and characteristics of the municipality within its own historical context. The political and educational context in relation to the educational laws of the studied period is also considered. The methods employed in this thesis include source analysis, inductive and deductive methods, and the project method. The historical section describes the regional, historical, and economic development of the municipality, as well as the establishment and evolution of the school throughout history.The practical part focuses on a demonstration of project-based teaching in the third year. The aim is to bring students closer to the history of the school and the township, allowing them to process acquired information through experiential learning. The outcome of the thesis is a summary of the historical development of the township and school in Louňovice pod Blaníkem, along with the implementation of the project "School: Past and Present." KEYWORDS Historical development, primary education, chronicles, memorial books, school documentation, Louňovice pod Blaníkem, regional history.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce "Vývoj školy v Louňovicích pod Blaníkem v historicko-regionálním kontextu" si klade za cíl zmapovat vznik a vývoj školy v Louňovicích pod Blaníkem na pozadí regionu, vývoje a charakteristiky obce v jejím vlastním historickém kontextu. Samozřejmostí je i politicko-školský kontext ve vztahu ke školských zákonům zpracovávaného období. Metody použité v této práci jsou analýza pramenu, induktivní a deduktivní metoda a projektová metoda. V historické části je popsán regionální, historický a hospodářský vývoj obce. Vznik a vývoj školy v průběhu dějin. Praktická část je zaměřena na ukázku projektové výuky ve třetím ročníku. Cílem je přiblížit žákům historii školy a městyse, prožitkem zpracovat nabyté informace. Výsledkem práce je souhrn historického vývoje městyse a školy v Louňovicích pod Blaníkem a realizace projektu Škola dříve a dnes. KLÍČOVÁ SLOVA Historický vývoj, základní vzdělávání, kroniky, pamětní knihy, dokumentace školy, Louňovice pod Blaníkem, regionální dějiny.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHistorický vývojcs_CZ
dc.subjectzákladní vzdělánícs_CZ
dc.subjectprimární dokumenty (kronikycs_CZ
dc.subjectpamětní knihycs_CZ
dc.subjectdokumentace školycs_CZ
dc.subjectdobové materiály)cs_CZ
dc.subjectLouňovice pod Blaníkemcs_CZ
dc.subjectregionální dějinycs_CZ
dc.subjectHistorical developmenten_US
dc.subjectbasic educationen_US
dc.subjectprimary documents (chroniclesen_US
dc.subjectmemorial booksen_US
dc.subjectschool documentationen_US
dc.subjectperiodicals)en_US
dc.subjectLouňovice pod Blaníkem and regional historyen_US
dc.titleVývoj školy v Louňovicích pod Blaníkem v historicko regionálním kontextucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-11
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212494
dc.title.translatedDevelopment of the school in the Louňovice pod Blaníkem in historical and regional contexten_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Vývoj školy v Louňovicích pod Blaníkem v historicko-regionálním kontextu" si klade za cíl zmapovat vznik a vývoj školy v Louňovicích pod Blaníkem na pozadí regionu, vývoje a charakteristiky obce v jejím vlastním historickém kontextu. Samozřejmostí je i politicko-školský kontext ve vztahu ke školských zákonům zpracovávaného období. Metody použité v této práci jsou analýza pramenu, induktivní a deduktivní metoda a projektová metoda. V historické části je popsán regionální, historický a hospodářský vývoj obce. Vznik a vývoj školy v průběhu dějin. Praktická část je zaměřena na ukázku projektové výuky ve třetím ročníku. Cílem je přiblížit žákům historii školy a městyse, prožitkem zpracovat nabyté informace. Výsledkem práce je souhrn historického vývoje městyse a školy v Louňovicích pod Blaníkem a realizace projektu Škola dříve a dnes. KLÍČOVÁ SLOVA Historický vývoj, základní vzdělávání, kroniky, pamětní knihy, dokumentace školy, Louňovice pod Blaníkem, regionální dějiny.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis "Development of the School in Louňovice pod Blaníkem in Historical-Regional Context" aims to map the emergence and evolution of the school in Louňovice pod Blaníkem against the backdrop of the region, examining the development and characteristics of the municipality within its own historical context. The political and educational context in relation to the educational laws of the studied period is also considered. The methods employed in this thesis include source analysis, inductive and deductive methods, and the project method. The historical section describes the regional, historical, and economic development of the municipality, as well as the establishment and evolution of the school throughout history.The practical part focuses on a demonstration of project-based teaching in the third year. The aim is to bring students closer to the history of the school and the township, allowing them to process acquired information through experiential learning. The outcome of the thesis is a summary of the historical development of the township and school in Louňovice pod Blaníkem, along with the implementation of the project "School: Past and Present." KEYWORDS Historical development, primary education, chronicles, memorial books, school documentation, Louňovice pod Blaníkem, regional history.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV