Controlling (Vnitřní kontrolní systém jako jedna z částí controllingu v nonprofitní organizaci)
The inter Controlling Systém mas one of the section Control in a non profitable Organization
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18771Identifikátory
SIS: 68791
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Karabec, Stanislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
28. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Závěrečná práce se zabývá analýzou jedné z částí controlingu - vnitřní kontrolou - ve vybraných příspěvkových školských organizacích. Vychází z obecných poznatků k předmětnému tématu uváděných v literatuře a z analýzy konkrétní situace ve spolupracujících nonprofitních organizacích. Cíleným šetřením v konkrétních školských organizacích jsem zjistila, že všichni mnou oslovení vedoucí pracovníci vnitřní kontrolu provádí. Většinou ale jednotlivé oblasti kontrolují zcela izolovaně, bez vzájemného systémového pojetí. Z mého výzkumu je patrné, že v předmětné problematice se lépe orientují vedoucí pracovníci (statutární zástupci organizací nebo jejich zástupci), kteří absolvovali nějakou formu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřeného na management. Ve své závěrečné práci navrhuji systémový přístup k vnitřní kontrole, který zohledňuje vzájemné souvislosti. Lze ho implementovat do podmínek všech druhů škol. Měl by přinést organizaci větší efektivnost v celém systému řízení a přispět ke snadnější konkurenceschopnosti na trhu škol.
The final study deals with the analysis of one part of Controlling - Internal Inspection - in the selected contributory educational organizations. Is based on general information regarding the subject stated in literature and on the analysis of actual situation in the cooperating non profit organisations. By targeted investigation carried out in specific school organizations I found out that all managers contacted by me were performing internal inspection. Mostly, though, they have been performing the inspection of the individual areas isolatedly without any systematic considerations. From my investigation it is obvious that managers (authorised representatives of the organizations or their deputies) who have completed some form of further education of pedagogical personnel focused on management are better oriented in the relevant issues. In my thesis, I suggest a systematic approach towards the internal inspection that takes into account mutual relations. It may be implemented in the conditions of all types of schools. This should bring higher efficientcy in the whole management system and easier competitiveness in the market of schools.