Zobrazit minimální záznam

The inter Controlling Systém mas one of the section Control in a non profitable Organization
dc.contributor.advisorČerníková, Helena
dc.creatorBaletková, Jarmila
dc.date.accessioned2017-04-13T08:45:28Z
dc.date.available2017-04-13T08:45:28Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18771
dc.description.abstractZávěrečná práce se zabývá analýzou jedné z částí controlingu - vnitřní kontrolou - ve vybraných příspěvkových školských organizacích. Vychází z obecných poznatků k předmětnému tématu uváděných v literatuře a z analýzy konkrétní situace ve spolupracujících nonprofitních organizacích. Cíleným šetřením v konkrétních školských organizacích jsem zjistila, že všichni mnou oslovení vedoucí pracovníci vnitřní kontrolu provádí. Většinou ale jednotlivé oblasti kontrolují zcela izolovaně, bez vzájemného systémového pojetí. Z mého výzkumu je patrné, že v předmětné problematice se lépe orientují vedoucí pracovníci (statutární zástupci organizací nebo jejich zástupci), kteří absolvovali nějakou formu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřeného na management. Ve své závěrečné práci navrhuji systémový přístup k vnitřní kontrole, který zohledňuje vzájemné souvislosti. Lze ho implementovat do podmínek všech druhů škol. Měl by přinést organizaci větší efektivnost v celém systému řízení a přispět ke snadnější konkurenceschopnosti na trhu škol.cs_CZ
dc.description.abstractThe final study deals with the analysis of one part of Controlling - Internal Inspection - in the selected contributory educational organizations. Is based on general information regarding the subject stated in literature and on the analysis of actual situation in the cooperating non profit organisations. By targeted investigation carried out in specific school organizations I found out that all managers contacted by me were performing internal inspection. Mostly, though, they have been performing the inspection of the individual areas isolatedly without any systematic considerations. From my investigation it is obvious that managers (authorised representatives of the organizations or their deputies) who have completed some form of further education of pedagogical personnel focused on management are better oriented in the relevant issues. In my thesis, I suggest a systematic approach towards the internal inspection that takes into account mutual relations. It may be implemented in the conditions of all types of schools. This should bring higher efficientcy in the whole management system and easier competitiveness in the market of schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleControlling (Vnitřní kontrolní systém jako jedna z částí controllingu v nonprofitní organizaci)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-28
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68791
dc.title.translatedThe inter Controlling Systém mas one of the section Control in a non profitable Organizationen_US
dc.contributor.refereeKarabec, Stanislav
dc.identifier.aleph001229431
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZávěrečná práce se zabývá analýzou jedné z částí controlingu - vnitřní kontrolou - ve vybraných příspěvkových školských organizacích. Vychází z obecných poznatků k předmětnému tématu uváděných v literatuře a z analýzy konkrétní situace ve spolupracujících nonprofitních organizacích. Cíleným šetřením v konkrétních školských organizacích jsem zjistila, že všichni mnou oslovení vedoucí pracovníci vnitřní kontrolu provádí. Většinou ale jednotlivé oblasti kontrolují zcela izolovaně, bez vzájemného systémového pojetí. Z mého výzkumu je patrné, že v předmětné problematice se lépe orientují vedoucí pracovníci (statutární zástupci organizací nebo jejich zástupci), kteří absolvovali nějakou formu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřeného na management. Ve své závěrečné práci navrhuji systémový přístup k vnitřní kontrole, který zohledňuje vzájemné souvislosti. Lze ho implementovat do podmínek všech druhů škol. Měl by přinést organizaci větší efektivnost v celém systému řízení a přispět ke snadnější konkurenceschopnosti na trhu škol.cs_CZ
uk.abstract.enThe final study deals with the analysis of one part of Controlling - Internal Inspection - in the selected contributory educational organizations. Is based on general information regarding the subject stated in literature and on the analysis of actual situation in the cooperating non profit organisations. By targeted investigation carried out in specific school organizations I found out that all managers contacted by me were performing internal inspection. Mostly, though, they have been performing the inspection of the individual areas isolatedly without any systematic considerations. From my investigation it is obvious that managers (authorised representatives of the organizations or their deputies) who have completed some form of further education of pedagogical personnel focused on management are better oriented in the relevant issues. In my thesis, I suggest a systematic approach towards the internal inspection that takes into account mutual relations. It may be implemented in the conditions of all types of schools. This should bring higher efficientcy in the whole management system and easier competitiveness in the market of schools.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990012294310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV