Zobrazit minimální záznam

The Level of Lower Secondary School Students Data Literacy in the Context of Environmental Education
dc.contributor.advisorVojíř, Karel
dc.creatorNavrátil, Vlastimil
dc.date.accessioned2024-04-08T13:03:12Z
dc.date.available2024-04-08T13:03:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187720
dc.description.abstractThis thesis focuses on data literacy and its application in the field of environmental and science literacy. The aim of this thesis was to map data literacy in environmental education among second grade elementary school students. This aim of the thesis was fulfilled through a test that involved data analysis, sorting and comparing data, and making decisions based on the data presented in the context of an environmental situation within four environmental education tasks. It was found that, on average, 68% of the pupils were able to extract the correct data from the attached maps, graphs and tables, 59% of the pupils were able to compare the data correctly with each other and 60% of the pupils were able to use the data presented to make decisions in the context of the environmental situation. KEYWORDS Data, Data Literacy, Environmental Literacy, Information, Natural History, Natural Science, Pupil.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na datovou gramotnost a její aplikaci v oblasti environmentální a přírodovědné gramotnosti. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat datovou gramotnost v oblasti environmentální výchovy u žáků druhého stupně základní školy. Tento cíl práce byl naplňován prostřednictvím testu, jehož obsahem byla datová analýza, třídění a porovnávání dat a rozhodování na základě předložených dat v kontextu environmentální situace v rámci čtyř úloh v oblasti environmentálního vzdělávání. Bylo zjištěno, že průměrně 68 % žáků dokáže z přiložených map, grafů a tabulek vyčíst správné údaje, 59 % žáků dokáže jednotlivá data mezi sebou správně porovnávat a 60 % žáků dokáže předložená data využívat pro rozhodování v kontextu environmentální situace. KLÍČOVÁ SLOVA Data, datová gramotnost, environmentální gramotnost, informace, přírodopis, přírodověda, žák.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDatacs_CZ
dc.subjectdatová gramotnostcs_CZ
dc.subjectenvironmentální gramotnostcs_CZ
dc.subjectinformacecs_CZ
dc.subjectpřírodopiscs_CZ
dc.subjectpřírodovědacs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectDataen_US
dc.subjectData Literacyen_US
dc.subjectEnvironmental Literacyen_US
dc.subjectInformationen_US
dc.subjectNatural Historyen_US
dc.subjectNatural Scienceen_US
dc.subjectPupilen_US
dc.titleÚroveň datové gramotnosti žáků základních škol v kontextu environmentální výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-12
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208405
dc.title.translatedThe Level of Lower Secondary School Students Data Literacy in the Context of Environmental Educationen_US
dc.contributor.refereeNejedlý, Adam
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na datovou gramotnost a její aplikaci v oblasti environmentální a přírodovědné gramotnosti. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat datovou gramotnost v oblasti environmentální výchovy u žáků druhého stupně základní školy. Tento cíl práce byl naplňován prostřednictvím testu, jehož obsahem byla datová analýza, třídění a porovnávání dat a rozhodování na základě předložených dat v kontextu environmentální situace v rámci čtyř úloh v oblasti environmentálního vzdělávání. Bylo zjištěno, že průměrně 68 % žáků dokáže z přiložených map, grafů a tabulek vyčíst správné údaje, 59 % žáků dokáže jednotlivá data mezi sebou správně porovnávat a 60 % žáků dokáže předložená data využívat pro rozhodování v kontextu environmentální situace. KLÍČOVÁ SLOVA Data, datová gramotnost, environmentální gramotnost, informace, přírodopis, přírodověda, žák.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on data literacy and its application in the field of environmental and science literacy. The aim of this thesis was to map data literacy in environmental education among second grade elementary school students. This aim of the thesis was fulfilled through a test that involved data analysis, sorting and comparing data, and making decisions based on the data presented in the context of an environmental situation within four environmental education tasks. It was found that, on average, 68% of the pupils were able to extract the correct data from the attached maps, graphs and tables, 59% of the pupils were able to compare the data correctly with each other and 60% of the pupils were able to use the data presented to make decisions in the context of the environmental situation. KEYWORDS Data, Data Literacy, Environmental Literacy, Information, Natural History, Natural Science, Pupil.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV