Zobrazit minimální záznam

Student's inquiry skills at lower secondary school
dc.creatorNejedlý, Adam
dc.date.accessioned2024-04-08T13:31:09Z
dc.date.available2024-04-08T13:31:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187867
dc.description.abstractScientific thinking is an essential skill for full application in society associated with responsible human decision-making. The development of research skills and knowledge also contributes to its complexity. For the possibility of their systematic development, it is necessary to map the current situation of students in primary schools. The aim of the work was to find out what are the research skills of these students in the field of correctly formulating a research question based on specific problem and after finding a solution to formulate an answer to a given research question. Four research-oriented tasks were used, which were solved by 58 students from the seventh grade of primary school. It was found that more than half of the students are not able to formulate the research question correctly and more than one third of the students are unable to formulate the answer to the given research question correctly.en_US
dc.description.abstractVědecké myšlení je podstatnou dovedností pro plnohodnotné uplatnění ve společnosti spojené se zodpovědným rozhodováním člověka. K jeho komplexnosti přispívá i rozvoj badatelských dovedností a znalostí. Pro možnost jejich systematického rozvíjení je potřeba mapovat současný stav u žáků na základních školách. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou badatelské dovednosti těchto žáků v oblasti správně formulovat výzkumnou otázku na základě charakterizovaného problému a po řešení formulovat odpověď na stanovenou výzkumnou otázku. K tomuto účelu byly využity čtyři badatelsky orientované úlohy, které řešilo 58 žáků ze sedmého ročníku základní školy. Bylo zjištěno, že více než polovina žáků není schopna správně formulovat výzkumnou otázku a více než jedna třetina žáků nedokáže formulovat správně odpověď na stanovenou výzkumnou otázku.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvědecké myšlenícs_CZ
dc.subjectbadatelsky orientovaná výukacs_CZ
dc.subject2. stupeň základní školycs_CZ
dc.subjectpřírodovědná gramotnostcs_CZ
dc.subjectbadatelsky orientované úlohycs_CZ
dc.subjectbadatelsky orientované dovednostics_CZ
dc.subjectscientific thinkingen_US
dc.subjectinquiry based science educationen_US
dc.subjectlower secondary schoolen_US
dc.subjectscientific literacyen_US
dc.subjectresearch-oriented tasksen_US
dc.subjectinquiry sklillsen_US
dc.titleBadatelské dovednosti žáků na 2. stupni základní školycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-20
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245902
dc.title.translatedStudent's inquiry skills at lower secondary schoolen_US
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csVědecké myšlení je podstatnou dovedností pro plnohodnotné uplatnění ve společnosti spojené se zodpovědným rozhodováním člověka. K jeho komplexnosti přispívá i rozvoj badatelských dovedností a znalostí. Pro možnost jejich systematického rozvíjení je potřeba mapovat současný stav u žáků na základních školách. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou badatelské dovednosti těchto žáků v oblasti správně formulovat výzkumnou otázku na základě charakterizovaného problému a po řešení formulovat odpověď na stanovenou výzkumnou otázku. K tomuto účelu byly využity čtyři badatelsky orientované úlohy, které řešilo 58 žáků ze sedmého ročníku základní školy. Bylo zjištěno, že více než polovina žáků není schopna správně formulovat výzkumnou otázku a více než jedna třetina žáků nedokáže formulovat správně odpověď na stanovenou výzkumnou otázku.cs_CZ
uk.abstract.enScientific thinking is an essential skill for full application in society associated with responsible human decision-making. The development of research skills and knowledge also contributes to its complexity. For the possibility of their systematic development, it is necessary to map the current situation of students in primary schools. The aim of the work was to find out what are the research skills of these students in the field of correctly formulating a research question based on specific problem and after finding a solution to formulate an answer to a given research question. Four research-oriented tasks were used, which were solved by 58 students from the seventh grade of primary school. It was found that more than half of the students are not able to formulate the research question correctly and more than one third of the students are unable to formulate the answer to the given research question correctly.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV