Zobrazit minimální záznam

The transformation of the teaching of the First Republic in the 20th and 21st centuries in Czech and Slovak textbooks
dc.contributor.advisorMikeska, Tomáš
dc.creatorMajstríková, Kateřina
dc.date.accessioned2024-04-08T10:07:16Z
dc.date.available2024-04-08T10:07:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188027
dc.description.abstractThis work aims to compare Czech and Slovak primary school textbooks used in the 20th and 21st centuries, with a focus on the First Republic period. The comparison evaluates the content and form of the textbooks based on five specific topics. Additionalyy, the work includes an interpretation of the First Republic in the 1920s, a comparison of the educational programs between the observed period and previous years, an analysis of school educational programs, a description of teaching resources, and a questionnaire survey. The conclusion offers three proposals for preparations related to the First Republic. KEYWORDS First Republic, history textbooks, the Czech Republic, Slovakiaen_US
dc.description.abstractCílem této práce bylo porovnat vybrané české a slovenské učebnice základních škol využívaných ve 20. a 21. století. Sledovaným obdobím byla první republika. Srovnání vybraných učebnic proběhlo po stránce obsahové i formální, pro přehlednost bylo vybráno pět konkrétních témat, která se v učebnicích sledovala. Součástí práce je také stručný výklad první republiky ve 20. letech sepsaný na základě práce s prameny a odbornou literaturou. Další část práce porovnává sledované období v současném rámcovém vzdělávacím programu s RVP minulých let, zároveň je rozebrán školní vzdělávací program vybraných základních škola, případně víceletých gymnázií. Práce také obsahuje stručný popis zdrojů, které učitelé při výuce období první republiky mohou využít a dotazníkové šetření. V samotném závěru jsou uvedeny návrhy tří příprav zaměřených na období první republiky. KLÍČOVÁ SLOVA první republika, učebnice dějepisu, Česká republika, Slovenskocs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprvní republikacs_CZ
dc.subjectučebnice dějepisucs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectSlovenskocs_CZ
dc.subjectFirst Republicen_US
dc.subjecthistory textbooksen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectSlovakiaen_US
dc.titleProměna výuky první republiky ve 20. a 21. století v (ve vybraných) českých a slovenských učebnicíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-16
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId247028
dc.title.translatedThe transformation of the teaching of the First Republic in the 20th and 21st centuries in Czech and Slovak textbooksen_US
dc.contributor.refereeParkan, František
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo porovnat vybrané české a slovenské učebnice základních škol využívaných ve 20. a 21. století. Sledovaným obdobím byla první republika. Srovnání vybraných učebnic proběhlo po stránce obsahové i formální, pro přehlednost bylo vybráno pět konkrétních témat, která se v učebnicích sledovala. Součástí práce je také stručný výklad první republiky ve 20. letech sepsaný na základě práce s prameny a odbornou literaturou. Další část práce porovnává sledované období v současném rámcovém vzdělávacím programu s RVP minulých let, zároveň je rozebrán školní vzdělávací program vybraných základních škola, případně víceletých gymnázií. Práce také obsahuje stručný popis zdrojů, které učitelé při výuce období první republiky mohou využít a dotazníkové šetření. V samotném závěru jsou uvedeny návrhy tří příprav zaměřených na období první republiky. KLÍČOVÁ SLOVA první republika, učebnice dějepisu, Česká republika, Slovenskocs_CZ
uk.abstract.enThis work aims to compare Czech and Slovak primary school textbooks used in the 20th and 21st centuries, with a focus on the First Republic period. The comparison evaluates the content and form of the textbooks based on five specific topics. Additionalyy, the work includes an interpretation of the First Republic in the 1920s, a comparison of the educational programs between the observed period and previous years, an analysis of school educational programs, a description of teaching resources, and a questionnaire survey. The conclusion offers three proposals for preparations related to the First Republic. KEYWORDS First Republic, history textbooks, the Czech Republic, Slovakiaen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV