The Last Clan - RTS game in Unity
Poslední klan - RTS hra v Unity
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188235Identifikátory
SIS: 253926
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ježek, Pavel
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové a datové inženýrství
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
7. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Unity|Entity Component System|DOTS|C#|Unity JobSystem|RTS 2D gameKlíčová slova (anglicky)
Unity|Entity Component System|DOTS|C#|Unity JobSystem|RTS 2D gameTato práce zkoumá vývoj real-time strategické hry (RTS) využívající Unity Data-Oriented Technology Stack (DOTS) a programovací jazyk C#. RTS hry nabízí možnost bojovat v reálném čase, což vyžaduje, aby hráči ovládali více jed- notek s odlišnými vlastnostmi. Tradiční objektově orientovaný design často vede k redundantním datům v paměti, ale DOTS představuje nový datově orientovaný styl architektury, který vylepšuje herní design. Cílem je vybudovat herní prostředí kde hráč může ovládat jednotky svého klanu, které jsou schopné stavět, těžit a bojovat proti počítačem řízeným nepřátelům. Práce zdůrazňuje výhody ECS DOTS, jako je efektivní využití paměti a pod- pora vícevláknového běhu. Prostřednicvím této studie demonstrujeme potenciál datově orientované technologie, nového přístupu navrhování RTS her, který řeší zajímavé výzvy, s nimiž se během vývoje setkáváme. 1
This thesis explores the development of a real-time strategy (RTS) game using Unity's Data-Oriented Technology Stack (DOTS) and the C# programming lan- guage. RTS games offer captivating real-time battles, requiring players to control multiple units with distinct traits. Traditional object-oriented design often leads to redundant data in memory, but DOTS presents a new data-oriented archi- tectural style that enhances game design. The goal is to build a game environment where a player can control his clan units, capable of building, gathering, and fighting against computer-driven ene- mies. The thesis highlights the benefits of ECS through DOTS, such as efficient memory utilization and support for multithreaded code. Through this study, we demonstrate the potential of data-oriented technology, a new approach to desig- ning RTS games, addressing exciting challenges encountered during development. 1
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Traffic - hra se simulací silniční sítě
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKripner, Matěj (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2022)Datum obhajoby: 17. 6. 2022The goal of this thesis was to implement the mobile game Traffic, in which the player controls a car and navigates through a road network. The general concept of the game is based on our vision of a game simulating the ... -
Evoluce jako cesta k Bohu v díle Teilharda de Chardin
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJirousová, Františka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 19. 6. 2017This dissertation deals with the notion of centration in the work of Teilhard de Chardin, the notion being examined with regard to two related aims: 1) to illustrate the logical structure of Teilhard's Christian theory of ... -
Destroy The Castle: 3D hra inspirovaná hrou Magic Carpet
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOOndrčková, Simona (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2017)Datum obhajoby: 20. 6. 2017Název práce: Destroy The Castle: 3D hra inspirovaná hrou Magic Carpet Autor: Simona Ondrčková Katedra: Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D., Katedra distribuovaných ...