Mediální komunikace prezidentských kandidátů na Twitteru
Media communication of presidential candidates on Twitter
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188245Identifikátory
SIS: 251104
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hroch, Miloš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
politická komunikace, mediální komunikace, média, Twitter, české prezidentské volby, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
political communication, media communication, media, Twitter, Czech presidential election, quantitative content analysisCílem práce je zmapování a vyhodnocení politické mediální komunikace kandidátů do prezidentských voleb 2023. V rámci výzkumu se nejprve snažím nastínit situaci a okolnosti, které se vztahovaly k období před prezidentskými volbami 2023 a zároveň představuji zkoumané prezidentské kandidáty - Andreje Babiše, Petra Pavla, Danuši Nerudovou, Marka Hilšera, Pavla Fischera, Karla Diviše a Tomáše Zimu. V praktické části mé práce byl použit systematický a strukturovaný přístup k analýze dat, přičemž hlavní důraz byl kladen na metodu obsahové analýzy s využitím kódování. Tato analytická metoda umožňuje identifikaci klíčových vzorů, témat a vztahů v textových či obrazových datech. V rámci diplomové práce bylo prováděno kódování obsahu, což zahrnovalo přiřazování kategorií nebo kódů k jednotlivým příspěvkům politických kandidátů v prezidentských volbách 2023 na Twitteru. Do první části výzkumu byly zařazeny příspěvky sedmi kandidátů od 25. listopadu 2022 do 14. ledna 2023, do druhé části výzkumu byly zařazeny příspěvky již jen dvou postupujících kandidátu z období od 15. ledna 2023 do 28. ledna 2023.
The aim of the thesis is to map and evaluate the political media communication of the candidates for the 2023 presidential elections. In the research I first try to outline the situation and circumstances that were related to the period before the 2023 presidential elections and at the same time I introduce the presidential candidates - Andrej Babiš, Petr Pavel, Danuša Nerudová, Mark Hilšer, Pavel Fischer, Karel Diviš and Tomáš Zima. In the empirical part of my thesis, a systematic and structured approach to data analysis was used, with the main emphasis on the method of content analysis using coding. This analytical method enables the identification of key patterns, themes, and relationships in textual or image data. Content coding was conducted as part of the thesis, which involved assigning categories or codes to individual Twitter posts of political candidates in the 2023 presidential election. The first part of the research included posts by seven candidates from November 25, 2022, to January 14, 2023, while the second part of the research included posts by only two advancing candidates from January 15, 2023, to January 28, 2023.