Zobrazit minimální záznam

Diplomatická strategická hra
dc.contributor.advisorPilát, Martin
dc.creatorValach, Miroslav
dc.date.accessioned2024-04-08T10:43:40Z
dc.date.available2024-04-08T10:43:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188276
dc.description.abstractStrategy games are known for allowing players to choose from a vast array of different strategies that can be employed to achieve victory. The major- ity of these games revolve around the standardized pillars of 4X (Explore, Expand, Exploit, Exterminate) games such as Civilization or Stellaris. How- ever, these pillars often encourage conquest or aggressive means to achieve victory, thereby rendering a peaceful approach as a rarely viable strategy to pursue. In this project, our aim was to create a strategy game that focuses on player interaction through diplomacy. The main goal is to provide players with free- dom similar to Diplomacy, where players can and have to utilize multilateral politics in order to achieve victory. As a proof of concept, we have successfully developed a game prototype using Unreal Engine. The prototype showcases a diplomacy-based game with multilateral diplomacy at its core. The gameplay demonstrates the viability of diplomacy as the primary strategy for achieving victory in video games.en_US
dc.description.abstractStrategické hry se proslavili nabídkou možností výběru pro hráče ze široké škály různých strategií s cílem dosažení vítězství. Herní princip většiny strate- gických her je založen na standardizovaných pilířích 4X (prozkoumat, rozšířit, využít zdroje, zničit protihráče), podobně jako u Civilization nebo Stellaris. Tyhle pilíře často však podporují dobyvatelské či agresívní způsoby k dosa- žení vítězství, čímž zřídka umožňují mírový přístup jako použitelnou strate- gii. V tomto projektu jsme měli za cíl vytvořit strategickou hru zaměřenou na interakce hráčů prostřednictvím diplomacie. Hlavním cílem bylo poskytnout svobodu podobnou hře Diplomacy, kde hráči mohou a musí se využívat mul- tilaterální politiky k dosažení vítězství. Jako důkaz konceptu jsme úspěšně vyvinuli prototyp hry pomocí Unreal Engine. Prototyp ukazuje hru založenou na diplomacii s multilaterální diplo- macií v jejím jádru. Hratelnost demonstruje proveditelnost diplomacie jako primární strategie k dosažení vítězství ve video hrách.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectstrategická hra|diplomacie|multilaterální politika|multiplayer|diplomatické vítězstvícs_CZ
dc.subjectstrategy game|diplomacy|multilateral politics|multiplayer|diplomatic victoryen_US
dc.titleDiplomacy-Based Strategy Gameen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-02-05
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246216
dc.title.translatedDiplomatická strategická hracs_CZ
dc.contributor.refereeGuba, Peter
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Systems Programmingen_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Systémové programovánícs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Systémové programovánícs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Systems Programmingen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStrategické hry se proslavili nabídkou možností výběru pro hráče ze široké škály různých strategií s cílem dosažení vítězství. Herní princip většiny strate- gických her je založen na standardizovaných pilířích 4X (prozkoumat, rozšířit, využít zdroje, zničit protihráče), podobně jako u Civilization nebo Stellaris. Tyhle pilíře často však podporují dobyvatelské či agresívní způsoby k dosa- žení vítězství, čímž zřídka umožňují mírový přístup jako použitelnou strate- gii. V tomto projektu jsme měli za cíl vytvořit strategickou hru zaměřenou na interakce hráčů prostřednictvím diplomacie. Hlavním cílem bylo poskytnout svobodu podobnou hře Diplomacy, kde hráči mohou a musí se využívat mul- tilaterální politiky k dosažení vítězství. Jako důkaz konceptu jsme úspěšně vyvinuli prototyp hry pomocí Unreal Engine. Prototyp ukazuje hru založenou na diplomacii s multilaterální diplo- macií v jejím jádru. Hratelnost demonstruje proveditelnost diplomacie jako primární strategie k dosažení vítězství ve video hrách.cs_CZ
uk.abstract.enStrategy games are known for allowing players to choose from a vast array of different strategies that can be employed to achieve victory. The major- ity of these games revolve around the standardized pillars of 4X (Explore, Expand, Exploit, Exterminate) games such as Civilization or Stellaris. How- ever, these pillars often encourage conquest or aggressive means to achieve victory, thereby rendering a peaceful approach as a rarely viable strategy to pursue. In this project, our aim was to create a strategy game that focuses on player interaction through diplomacy. The main goal is to provide players with free- dom similar to Diplomacy, where players can and have to utilize multilateral politics in order to achieve victory. As a proof of concept, we have successfully developed a game prototype using Unreal Engine. The prototype showcases a diplomacy-based game with multilateral diplomacy at its core. The gameplay demonstrates the viability of diplomacy as the primary strategy for achieving victory in video games.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV