dc.contributor.advisor | Janošová, Pavlína | |
dc.creator | Pěčová, Ludmila | |
dc.date.accessioned | 2024-04-08T12:33:13Z | |
dc.date.available | 2024-04-08T12:33:13Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/188305 | |
dc.description.abstract | society. The theoretical part of the thesis defines key concepts such as the integration of foreigners, ethnicity, influenced various aspects of their lives. The sense of exclusion persisted into adulthood, despite efforts to integrate into the community. Findings indicate that language barriers, cultural and family differences pose challenges, but respondents demonstrated great effort and diligence in overcoming obstacles and integrating | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaměřuje na vnímání změny kulturního a školního prostředí respondenty, kteří migrovali do České republiky ve školním věku, a na jejich začleňování do české společnosti. Teoretická část práce definuje klíčové pojmy, jako jsou integrace cizinců, etnikum, migrace, inkluze a adaptace dětí- cizinců. V historickém kontextu se práce věnuje migraci Vietnamců na území České republiky, analyzuje vztah mezi vietnamskou komunitou a majoritní společností a zkoumá důvody pozitivních i negativních vzájemných reakcí. Práce rovněž zkoumá jazykovou bariéru a uzavřenost ve vietnamské komunitě, včetně konzervatismu tradiční rodiny. V praktické části práce byly provedeny polostrukturované rozhovory s respondenty, kteří migrovali do České republiky během školní docházky. Respondenti vnímali začleňování do české společnosti jako náročný proces, ovlivňující různé aspekty jejich života. Pocit vyloučení přetrvával i do dospělosti, i přes snahu integrovat se do kolektivu. Zjištění ukazují, že jazyková bariéra, kulturní a rodinné rozdíly představují výzvy, ale respondenti projevili velkou snahu a píli překonat všechny překážky a začlenit se do zdejšího prostředí. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Vietnamské děti | cs_CZ |
dc.subject | Vietnam | cs_CZ |
dc.subject | žáci-cizinci | cs_CZ |
dc.subject | migrace | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | adaptace | cs_CZ |
dc.subject | kultura | cs_CZ |
dc.subject | společnost | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | rozhovory | cs_CZ |
dc.subject | Keywords: Vietnamese children | en_US |
dc.subject | Vietnam | en_US |
dc.subject | foreign students | en_US |
dc.subject | migration | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | adaptation | en_US |
dc.subject | culture | en_US |
dc.subject | society | en_US |
dc.subject | qualitative research | en_US |
dc.subject | interviews | en_US |
dc.title | Změna školního prostředí z hlediska psychického rozvoje a začleňování vietnamských žáků | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-02-06 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 212450 | |
dc.title.translated | Change of the school environment from the aspect of psychological development and inclusion of Vietnamese pupils | en_US |
dc.contributor.referee | Procházková, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zaměřuje na vnímání změny kulturního a školního prostředí respondenty, kteří migrovali do České republiky ve školním věku, a na jejich začleňování do české společnosti. Teoretická část práce definuje klíčové pojmy, jako jsou integrace cizinců, etnikum, migrace, inkluze a adaptace dětí- cizinců. V historickém kontextu se práce věnuje migraci Vietnamců na území České republiky, analyzuje vztah mezi vietnamskou komunitou a majoritní společností a zkoumá důvody pozitivních i negativních vzájemných reakcí. Práce rovněž zkoumá jazykovou bariéru a uzavřenost ve vietnamské komunitě, včetně konzervatismu tradiční rodiny. V praktické části práce byly provedeny polostrukturované rozhovory s respondenty, kteří migrovali do České republiky během školní docházky. Respondenti vnímali začleňování do české společnosti jako náročný proces, ovlivňující různé aspekty jejich života. Pocit vyloučení přetrvával i do dospělosti, i přes snahu integrovat se do kolektivu. Zjištění ukazují, že jazyková bariéra, kulturní a rodinné rozdíly představují výzvy, ale respondenti projevili velkou snahu a píli překonat všechny překážky a začlenit se do zdejšího prostředí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | society. The theoretical part of the thesis defines key concepts such as the integration of foreigners, ethnicity, influenced various aspects of their lives. The sense of exclusion persisted into adulthood, despite efforts to integrate into the community. Findings indicate that language barriers, cultural and family differences pose challenges, but respondents demonstrated great effort and diligence in overcoming obstacles and integrating | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |