Zobrazit minimální záznam

Geometric transformations in secondary school mathematics
dc.contributor.advisorSurynková, Petra
dc.creatorSmetana, Adam
dc.date.accessioned2024-04-08T09:39:39Z
dc.date.available2024-04-08T09:39:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188390
dc.description.abstractThe current availability of computers and mobile devices in school facilities and the affordability of mobile devices for everyone provide for an increasing use of interactive geometry in the curriculum. The aim of this thesis is to summarize the printed and electronic resources used for teaching geometry, to study them in detail and to use them to build an electronic textbook and a collection of exercises in interactive geometry environment. GeoGebra is used among the interactive geometry environments, mainly because it offers the greatest variability for the purposes of this publication. The electronic publication can be used by both students and their teachers. Electronic publications were an essential part of the Czech education system during the period of compulsory distance education in years 2020 and 2021. The thesis includes a short questionnaire survey that aims to find out what textbooks or exercise collections are being used by teachers, what transformations are taught in secondary schools and to what extent. The results show that among teachers specific printed textbooks and collections are still more popular than interactive resources. Keywords: geometric transformations, rotation, translation, homothety, GeoGebraen_US
dc.description.abstractSoučasná vybavenost školských zařízení a cenová dostupnost mobilních zařízení umožňuje stále vyšší míru využití dynamických prostředí při výuce geometrie. Cílem práce je shrnutí používaných zdrojů pro výuku, jejich podrobné nastudování a s jejich pomocí sestavení elektronické učebnice a sbírky příkladů v dynamickém prostředí. Z dynamických prostředí je využita GeoGebra, která pro potřeby této publikace nabízí největší variabilitu. Elektronická publikace je určená pro studenty i jejich učitele. Elektronické učební podklady byly nezbytnou součástí českého školství při období povinné distanční výuky v letech 2020 a 2021. Součástí práce je krátké dotazníkové šetření, které si klade za cíl zjistit, jaké učebnice či sbírky jsou využívány, jaká zobrazení a kdy jsou na středních školách vyučovány a v jakém rozsahu. Výsledky ukazují, že mezi učiteli jsou stále oblíbenější konkrétní tištěné učebnice a sbírky a využití elektronických zdrojů není rozšířeno mezi všechny učitele. Klíčová slova: geometrická zobrazení, rotace, posunutí, stejnolehlost, GeoGebracs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectgeometrická zobrazení|rotace|posunutí|stejnolehlostcs_CZ
dc.subjectgeometric transformations|rotation|translation|homothetyen_US
dc.titleGeometrická zobrazení ve středoškolské matematicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-02-08
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId234450
dc.title.translatedGeometric transformations in secondary school mathematicsen_US
dc.contributor.refereeHromadová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSoučasná vybavenost školských zařízení a cenová dostupnost mobilních zařízení umožňuje stále vyšší míru využití dynamických prostředí při výuce geometrie. Cílem práce je shrnutí používaných zdrojů pro výuku, jejich podrobné nastudování a s jejich pomocí sestavení elektronické učebnice a sbírky příkladů v dynamickém prostředí. Z dynamických prostředí je využita GeoGebra, která pro potřeby této publikace nabízí největší variabilitu. Elektronická publikace je určená pro studenty i jejich učitele. Elektronické učební podklady byly nezbytnou součástí českého školství při období povinné distanční výuky v letech 2020 a 2021. Součástí práce je krátké dotazníkové šetření, které si klade za cíl zjistit, jaké učebnice či sbírky jsou využívány, jaká zobrazení a kdy jsou na středních školách vyučovány a v jakém rozsahu. Výsledky ukazují, že mezi učiteli jsou stále oblíbenější konkrétní tištěné učebnice a sbírky a využití elektronických zdrojů není rozšířeno mezi všechny učitele. Klíčová slova: geometrická zobrazení, rotace, posunutí, stejnolehlost, GeoGebracs_CZ
uk.abstract.enThe current availability of computers and mobile devices in school facilities and the affordability of mobile devices for everyone provide for an increasing use of interactive geometry in the curriculum. The aim of this thesis is to summarize the printed and electronic resources used for teaching geometry, to study them in detail and to use them to build an electronic textbook and a collection of exercises in interactive geometry environment. GeoGebra is used among the interactive geometry environments, mainly because it offers the greatest variability for the purposes of this publication. The electronic publication can be used by both students and their teachers. Electronic publications were an essential part of the Czech education system during the period of compulsory distance education in years 2020 and 2021. The thesis includes a short questionnaire survey that aims to find out what textbooks or exercise collections are being used by teachers, what transformations are taught in secondary schools and to what extent. The results show that among teachers specific printed textbooks and collections are still more popular than interactive resources. Keywords: geometric transformations, rotation, translation, homothety, GeoGebraen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV