Zobrazit minimální záznam

Parental media strategies in children at age 6 - 9
dc.contributor.advisorSlussareff, Michaela
dc.creatorVeselá, Pavla
dc.date.accessioned2024-04-08T10:30:58Z
dc.date.available2024-04-08T10:30:58Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188442
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to identify possible differences in parental media strategies and differences in the use of various media among children aged 6-9 years. These differences are examined based on specific characteristics of the parents. The thesis investigates the potential influence of parents' level of media competencies and their sociodemographic characteristics on the applied parental media strategies. The thesis looks at the parents' media competencies from their own subjective perspective. The research concluded that parental media strategies are highly individual and variable, with parents differentiating their strategies according to different types of digital devices. This suggests that parents do not passively accept technologies, but actively strive to create a suitable media environment for their children.en_US
dc.description.abstractCílem práce je nalezení možných rozdílů v rodičovských mediálních strategiích a rozdílů u používání jednotlivých médií u dětí ve věkové kategorii 6-9 let. Rozdíly jsou zkoumány na základě specifických charakteristik rodičů. Práce zkoumá možný vliv úrovně mediálních kompetencí rodičů a jejich sociodemografické charakteristiky na aplikované rodičovské mediální strategie. Na mediální kompetence rodičů práce pohlíží z jejich vlastního subjektivního pohledu. Výzkum dospěl k závěru, že rodičovské mediální strategie jsou vysoce individuální a variabilní, rodiče rozlišují své strategie s ohledem na různé typy digitálních zařízení, a to naznačuje, že rodiče nejen pasivně přijímají technologie, ale aktivně se snaží o vytvoření vhodného mediálního prostředí pro své děti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectaktivní mediace|média|mediální rodičovství|obrazovky|restriktivní mediace|rodičovská mediace|rodičovské strategiecs_CZ
dc.subjectactive mediation|media|media parenting|screens|restrictive mediation|parental mediation|parental strategiesen_US
dc.titleRodičovské mediální strategie u dětí ve věku 6 - 9 letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-29
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId241520
dc.title.translatedParental media strategies in children at age 6 - 9en_US
dc.contributor.refereeTitěra, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation, media and book cultureen_US
thesis.degree.disciplineInformace, média a knižní kulturacs_CZ
thesis.degree.programInformation, media and book cultureen_US
thesis.degree.programInformace, média a knižní kulturacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformace, média a knižní kulturacs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation, media and book cultureen_US
uk.degree-program.csInformace, média a knižní kulturacs_CZ
uk.degree-program.enInformation, media and book cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je nalezení možných rozdílů v rodičovských mediálních strategiích a rozdílů u používání jednotlivých médií u dětí ve věkové kategorii 6-9 let. Rozdíly jsou zkoumány na základě specifických charakteristik rodičů. Práce zkoumá možný vliv úrovně mediálních kompetencí rodičů a jejich sociodemografické charakteristiky na aplikované rodičovské mediální strategie. Na mediální kompetence rodičů práce pohlíží z jejich vlastního subjektivního pohledu. Výzkum dospěl k závěru, že rodičovské mediální strategie jsou vysoce individuální a variabilní, rodiče rozlišují své strategie s ohledem na různé typy digitálních zařízení, a to naznačuje, že rodiče nejen pasivně přijímají technologie, ale aktivně se snaží o vytvoření vhodného mediálního prostředí pro své děti.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to identify possible differences in parental media strategies and differences in the use of various media among children aged 6-9 years. These differences are examined based on specific characteristics of the parents. The thesis investigates the potential influence of parents' level of media competencies and their sociodemographic characteristics on the applied parental media strategies. The thesis looks at the parents' media competencies from their own subjective perspective. The research concluded that parental media strategies are highly individual and variable, with parents differentiating their strategies according to different types of digital devices. This suggests that parents do not passively accept technologies, but actively strive to create a suitable media environment for their children.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV