Zobrazit minimální záznam

Conceptual Art and its relationship to aesthetic value
dc.contributor.advisorKubalík, Štěpán
dc.creatorLiborová, Noemi
dc.date.accessioned2024-04-08T11:54:23Z
dc.date.available2024-04-08T11:54:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188566
dc.description.abstractThe question of the aesthetic value of conceptual art is one of the complex problems of aesthetic research, especially due to its diversity and ontological elusiveness stemming from dematerialization and the absence of the medium, as well as its frequent proclamatory anti- aestheticism. A wave of interest was sparked in 2009 by the study Who's Afraid of Conceptual Art by Peter Goldie and Elisabeth Schellekens. The authors were the first to attempt a comprehensive philosophical-aesthetic analysis of conceptual art, in which they also put forward their own bold hypothesis about the nature of this phenomenon. Their notion of the Idea idea, in which they tried to find the core of all conceptual art, lies in aesthetic idealism. Their approach has inspired other scholars to polemic, and thus prompted several other studies on the subject. The first part of the thesis is devoted to the key characteristics that define conceptual art and that are central to a theoretical grasp of the problem of its aesthetic value. Dematerialisation, ironic self-reflection, anti-definitional characteristics, its anti-aesthetic and intellectual nature are thus the starting point for the second part, which is an attempt at an independent analysis of the problem. The latter begins with an attempt to critique the notion of the...en_US
dc.description.abstractOtázka estetické hodnoty konceptuálního umění patří obzvláště pro svou různorodost a ontologickou neuchopitelnost danou dematerializací a absencí média, stejně tak jako častou proklamativní anti-estetičností, ke složitým problémům oblasti estetického zkoumání. Vlnu zájmu v roce 2009 vyvolala odborná studie Kdo se bojí konceptuálního umění od Petera Goldieho a Elisabeth Schellekens. Autoři se jako první pokusili o ucelenou filosoficko- estetickou analýzu konceptuálního umění, v rámci které předložili také svou vlastní odvážnou hypotézu o podstatě tohoto fenoménu. Jejich pojem Idea idea, ve kterém se pokusili nalézt svorník veškerého konceptuálního umění tkví v estetickém idealismu. Jejich přístup inspiroval další odborníky k polemice a podnítil tak vznik několika dalších studií na toto téma. První část diplomové práce je věnována klíčovým charakteristikám, které konceptuální umění definují a které jsou stěžejní pro teoretické uchopení problému jeho estetické hodnoty. Dematerializace, ironická sebereflexe, anti-definiční charakteristika, jeho anti-estetická a intelektuální povaha tak jsou východiskem pro druhou část, která je snahou o samostatnou analýzu problému. Ta je zahájena pokusem o kritiku pojmu Idea idea. Dále je věnována pozornost obzvláště otázce ne/parafrázovatelnosti, zkušenostním...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKonceptuální umění|estetická hodnota|dematerializace díla|Idea idea|zkušenostní vlastnosti|ontologie uměnícs_CZ
dc.subjectConceptual art|aesthetic value|dematerialization of the work|Idea idea|experiential qualities|ontology of arten_US
dc.titleKonceptuální umění a jeho vztah k estetické hodnotěcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-23
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId251887
dc.title.translatedConceptual Art and its relationship to aesthetic valueen_US
dc.contributor.refereeDadejík, Ondřej
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csOtázka estetické hodnoty konceptuálního umění patří obzvláště pro svou různorodost a ontologickou neuchopitelnost danou dematerializací a absencí média, stejně tak jako častou proklamativní anti-estetičností, ke složitým problémům oblasti estetického zkoumání. Vlnu zájmu v roce 2009 vyvolala odborná studie Kdo se bojí konceptuálního umění od Petera Goldieho a Elisabeth Schellekens. Autoři se jako první pokusili o ucelenou filosoficko- estetickou analýzu konceptuálního umění, v rámci které předložili také svou vlastní odvážnou hypotézu o podstatě tohoto fenoménu. Jejich pojem Idea idea, ve kterém se pokusili nalézt svorník veškerého konceptuálního umění tkví v estetickém idealismu. Jejich přístup inspiroval další odborníky k polemice a podnítil tak vznik několika dalších studií na toto téma. První část diplomové práce je věnována klíčovým charakteristikám, které konceptuální umění definují a které jsou stěžejní pro teoretické uchopení problému jeho estetické hodnoty. Dematerializace, ironická sebereflexe, anti-definiční charakteristika, jeho anti-estetická a intelektuální povaha tak jsou východiskem pro druhou část, která je snahou o samostatnou analýzu problému. Ta je zahájena pokusem o kritiku pojmu Idea idea. Dále je věnována pozornost obzvláště otázce ne/parafrázovatelnosti, zkušenostním...cs_CZ
uk.abstract.enThe question of the aesthetic value of conceptual art is one of the complex problems of aesthetic research, especially due to its diversity and ontological elusiveness stemming from dematerialization and the absence of the medium, as well as its frequent proclamatory anti- aestheticism. A wave of interest was sparked in 2009 by the study Who's Afraid of Conceptual Art by Peter Goldie and Elisabeth Schellekens. The authors were the first to attempt a comprehensive philosophical-aesthetic analysis of conceptual art, in which they also put forward their own bold hypothesis about the nature of this phenomenon. Their notion of the Idea idea, in which they tried to find the core of all conceptual art, lies in aesthetic idealism. Their approach has inspired other scholars to polemic, and thus prompted several other studies on the subject. The first part of the thesis is devoted to the key characteristics that define conceptual art and that are central to a theoretical grasp of the problem of its aesthetic value. Dematerialisation, ironic self-reflection, anti-definitional characteristics, its anti-aesthetic and intellectual nature are thus the starting point for the second part, which is an attempt at an independent analysis of the problem. The latter begins with an attempt to critique the notion of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV