Zobrazit minimální záznam

Getting stress under control by students of grammar schools
dc.contributor.advisorProvazníková, Hana
dc.creatorPajurková, Jana
dc.date.accessioned2018-09-12T10:17:44Z
dc.date.available2018-09-12T10:17:44Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18870
dc.description.abstractStresové situace jsou neodmyslitelnou součástí života. Dle rakouského filosofa K. R. Poppera by se dal život vymezit jako neustálé řešení problémů. Zatímco přiměřená zátěž má na člověk vliv pozitivní, zátěž nepřiměřená může vyústit v krizi. Krize sice skýtá také svá pozitiva (v případě, že je překonána a situace následně obohacuje životní zkušenosti jedince), nese však s sebou významná rizika. Neschopnost krizi uspokojivě vyřešit se projeví jejím přechodem do chronické fáze. Ta se vyznačuje sníženou schopností jedince řešit další náročné životní situace, sníženou adaptabilitou a možným narušením duševní rovnováhy. Pozitivní vliv na vyrovnávání se s krizí mají různé psychosociální faktory, např.: sociální opora, možnost ventilace emocí, schopnost nalézt v krizi nějaký smysl, zkušenosti s předchozími stresory aj. Má práce se snaží přispět ke zmapování možných stresových situací u studentů šestiletých gymnázií ve věku 16 až 18 let. Jejím cílem je zjistit možné souvislosti mezi různými sociálními faktory a zvládáním stresu. Proto jsem pro svůj průzkum vybrala skupiny respondentů, které se vzájemně některými sociálními faktory liší: církevní pražské gymnázium, dvojjazyčné třídy pražského gymnázia, běžné třídy pražského gymnázia a běžné třídy mimopražského gymnázia z malého města v Severomoravském regionu.cs_CZ
dc.description.abstractStressful situations are an essential part of life. according to Austrian philosopher KR Popper's life could be defined as a constantproblem solving. While reasonable load has one positive effect, the disproportionateburden result in a crisis. While the crisis is also offering its positives (if thatis overcome situation and consequently enriches individual life experience), but it brings with it significant risks. Failure to satisfactorily resolve the crisis affectsthe transition to chronic phase. It is characterized by reduced ability toresolve individual other difficult life situations, reduced adaptability and potential distortions mental equilibrium. Positive effect on coping with the crisis have different psychosocial factors, such as: social support, the possibility of ventilation of emotions, ability to find crisis in some sense, experience with previous stressors, etc. My work aims to contribute to the mapping of possible stress six-year secondary schools for students aged 16 to 18 years. Its aim is to identify possible relation between social factors and coping with stress. Therefore, I its survey of selected groups of respondents, some of which are mutually different social factors: religious school in Prague, Prague bilingual classes school, current grade secondary school in Prague and outside...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleZvládání stresových situací studenty gymnáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-22
dc.description.departmentÚstav hygienycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Hygieneen_US
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId13659
dc.title.translatedGetting stress under control by students of grammar schoolsen_US
dc.identifier.aleph001036907
thesis.degree.nameMUDr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.discipline-cs_CZ
thesis.degree.discipline-en_US
thesis.degree.programGeneral Medicineen_US
thesis.degree.programVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav hygienycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Hygieneen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.cs-cs_CZ
uk.degree-discipline.en-en_US
uk.degree-program.csVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.degree-program.enGeneral Medicineen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStresové situace jsou neodmyslitelnou součástí života. Dle rakouského filosofa K. R. Poppera by se dal život vymezit jako neustálé řešení problémů. Zatímco přiměřená zátěž má na člověk vliv pozitivní, zátěž nepřiměřená může vyústit v krizi. Krize sice skýtá také svá pozitiva (v případě, že je překonána a situace následně obohacuje životní zkušenosti jedince), nese však s sebou významná rizika. Neschopnost krizi uspokojivě vyřešit se projeví jejím přechodem do chronické fáze. Ta se vyznačuje sníženou schopností jedince řešit další náročné životní situace, sníženou adaptabilitou a možným narušením duševní rovnováhy. Pozitivní vliv na vyrovnávání se s krizí mají různé psychosociální faktory, např.: sociální opora, možnost ventilace emocí, schopnost nalézt v krizi nějaký smysl, zkušenosti s předchozími stresory aj. Má práce se snaží přispět ke zmapování možných stresových situací u studentů šestiletých gymnázií ve věku 16 až 18 let. Jejím cílem je zjistit možné souvislosti mezi různými sociálními faktory a zvládáním stresu. Proto jsem pro svůj průzkum vybrala skupiny respondentů, které se vzájemně některými sociálními faktory liší: církevní pražské gymnázium, dvojjazyčné třídy pražského gymnázia, běžné třídy pražského gymnázia a běžné třídy mimopražského gymnázia z malého města v Severomoravském regionu.cs_CZ
uk.abstract.enStressful situations are an essential part of life. according to Austrian philosopher KR Popper's life could be defined as a constantproblem solving. While reasonable load has one positive effect, the disproportionateburden result in a crisis. While the crisis is also offering its positives (if thatis overcome situation and consequently enriches individual life experience), but it brings with it significant risks. Failure to satisfactorily resolve the crisis affectsthe transition to chronic phase. It is characterized by reduced ability toresolve individual other difficult life situations, reduced adaptability and potential distortions mental equilibrium. Positive effect on coping with the crisis have different psychosocial factors, such as: social support, the possibility of ventilation of emotions, ability to find crisis in some sense, experience with previous stressors, etc. My work aims to contribute to the mapping of possible stress six-year secondary schools for students aged 16 to 18 years. Its aim is to identify possible relation between social factors and coping with stress. Therefore, I its survey of selected groups of respondents, some of which are mutually different social factors: religious school in Prague, Prague bilingual classes school, current grade secondary school in Prague and outside...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav hygienycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990010369070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV