Gamifikace ve výuce FLE
Gamification in teachning/learning French as a second language
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188836Identifikátory
SIS: 257330
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Suková Vychopňová, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
9. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
gamifikace, FLE, Duolingo, učebnice francouzského jazyka, didaktické přístupyKlíčová slova (anglicky)
gamification, FLE, Duolingo, French language textbooks, didactic approachesAnotační list: Název diplomové práce: Gamifikace ve výuce FLE Abstrakt v českém jazyce: Tato diplomová práce se zaměřuje na inovativní oblast gamifikace a její aplikace ve výuce francouzského jazyka jako druhého cizího jazyka. Gamifikace, jejíž prvky jsou moderními pedagogickými přístupy postupně implementovány do výuky, je v práci podrobně zkoumána, přičemž je definován samotný termín a jsou představeny jeho klíčové aspekty. Práce se dále zabývá historickým vývojem gamifikace, který je sledován jak v oblasti marketingu, tak v oblasti vzdělávání. V rámci teoretické části jsou nastíněny potenciální výhody a nevýhody použití gamifikace ve výuce. Jsou zde také představeny konkrétní příklady úspěšné implementace gamifikace v marketingu a vzdělávání, což poskytuje ucelený pohled na možnosti a omezení tohoto přístupu. Praktická část práce se zaměřuje na detailní analýzu a reflexi konkrétních gamifikačních prvků v populární jazykové aplikaci Duolingo a ve dvou vybraných učebnicích francouzského jazyka. Tyto prvky jsou hodnoceny na základě četnosti jejich výskytu, kvality jejich provedení a možné účinnosti na motivaci žáků a studentů. V případě, že některé prvky chybí, práce navrhuje jejich možné doplnění. Závěrem práce porovnává gamifikační možnosti s přihlédnutím na odlišné prostředí online aplikace a tištěné...
Annotation: Title of the thesis: Gamification in teaching/learning French as a second language Abstract in English This master's thesis focuses on the innovative field of gamification and its application in teaching French as a second foreign language. Gamification, whose elements are gradually implemented into teaching through modern pedagogical approaches, is examined in detail in the work, defining the term itself and introducing its key aspects. The work also deals with the historical development of gamification, which is traced in both the field of marketing and education. As part of the theoretical part, potential advantages and disadvantages of using gamification in teaching are outlined. Concrete examples of successful implementation of gamification in marketing and education are also presented, providing a comprehensive view of the possibilities and limitations of this approach. The practical part focuses on a detailed analysis and reflection of specific gamification elements in the popular language application Duolingo and in two selected French language textbooks. These elements are evaluated based on their frequency of occurrence, quality of execution, and potential effectiveness on student motivation. In case some elements are missing, the work suggests their possible supplementation. In...