Zobrazit minimální záznam

Using RWCT methods in French language teaching
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorSuchomelová, Eva
dc.date.accessioned2024-04-11T06:32:23Z
dc.date.available2024-04-11T06:32:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188838
dc.description.abstractThis work focuses on using methods of the Reading and Writing for Critical Thinking (RWCT) program in teaching French as a foreign language. The goal is to create a French lesson using these methods and to test it in practice. The first chapter is dedicated to the development of critical thinking in the school environment and describes selected RWCT methods. The second chapter connects critical thinking with current trends in teaching French, especially with the action-oriented approach. The third chapter focuses on how the development of critical thinking is anchored in curricular documents and on the expected level of students' language skills. In the fourth chapter, we use all these insights to prepare a lesson for upper primary school students. The fifth chapter reflects on the actual course of the tested teaching unit and feedback from students, adding further recommendations. We found that although the use of RWCT methods in foreign language teaching is not directly supported by curricular documents, nothing prevents teachers from proceeding this way. Teaching a foreign language and supporting the development of critical thinking require a safe environment, orienting activity on the student, cooperation, and formulating thoughts and opinions, creating space for natural communication in the...en_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na využití metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Jejím cílem je vytvořit lekci francouzštiny využívající tyto metody a vyzkoušet ji v praxi. V první kapitole se věnujeme rozvoji kritického myšlení ve školním prostředí a popisujeme vybrané metody RWCT. Ve druhé kapitole propojujeme kritické myšlení s aktuálními trendy ve výuce francouzštiny, především s akčně zaměřeným přístupem. Ve třetí kapitole zjišťujeme, jakým způsobem je rozvoj kritického myšlení zakotven v kurikulárních dokumentech a jaká je podle nich očekávaná úroveň jazykových dovedností žáků. Ve čtvrté kapitole využíváme všechny tyto poznatky k přípravě lekce určené žákům druhého stupně základní školy. V páté kapitole reflektujeme reálný průběh vyzkoušené výukové jednotky i zpětnou vazbu od žáků a doplňujeme další doporučení. Zjistili jsme, že ačkoli využití metod RWCT ve výuce cizího jazyka není přímo podporováno kurikulárními dokumenty, učitelům nic nebrání tímto způsobem postupovat. Výuka cizího jazyka i podpora rozvoje kritického myšlení vyžadují bezpečné prostředí, přenesení aktivity na žáka, kooperaci i formulaci vlastních myšlenek a názorů, díky čemuž v hodině vzniká prostor pro přirozenou komunikaci. Pro zavedení metod RWCT do výuky...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectReading and Writing for Critical Thinkingen_US
dc.subjectFrench as a foreign languageen_US
dc.subjectaction-oriented approachen_US
dc.subjectERR framework systemen_US
dc.subjectKritické myšlenícs_CZ
dc.subjectČtením a psaním ke kritickému myšlenícs_CZ
dc.subjectfrancouzština jako cizí jazykcs_CZ
dc.subjectakčně zaměřený přístupcs_CZ
dc.subjectmodel učení E-U-Rcs_CZ
dc.titleVyužití metod RWCT ve výuce francouzského jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-09
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId237884
dc.title.translatedUsing RWCT methods in French language teachingen_US
dc.contributor.refereeFučíková, Milena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - French Languageen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - French Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na využití metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Jejím cílem je vytvořit lekci francouzštiny využívající tyto metody a vyzkoušet ji v praxi. V první kapitole se věnujeme rozvoji kritického myšlení ve školním prostředí a popisujeme vybrané metody RWCT. Ve druhé kapitole propojujeme kritické myšlení s aktuálními trendy ve výuce francouzštiny, především s akčně zaměřeným přístupem. Ve třetí kapitole zjišťujeme, jakým způsobem je rozvoj kritického myšlení zakotven v kurikulárních dokumentech a jaká je podle nich očekávaná úroveň jazykových dovedností žáků. Ve čtvrté kapitole využíváme všechny tyto poznatky k přípravě lekce určené žákům druhého stupně základní školy. V páté kapitole reflektujeme reálný průběh vyzkoušené výukové jednotky i zpětnou vazbu od žáků a doplňujeme další doporučení. Zjistili jsme, že ačkoli využití metod RWCT ve výuce cizího jazyka není přímo podporováno kurikulárními dokumenty, učitelům nic nebrání tímto způsobem postupovat. Výuka cizího jazyka i podpora rozvoje kritického myšlení vyžadují bezpečné prostředí, přenesení aktivity na žáka, kooperaci i formulaci vlastních myšlenek a názorů, díky čemuž v hodině vzniká prostor pro přirozenou komunikaci. Pro zavedení metod RWCT do výuky...cs_CZ
uk.abstract.enThis work focuses on using methods of the Reading and Writing for Critical Thinking (RWCT) program in teaching French as a foreign language. The goal is to create a French lesson using these methods and to test it in practice. The first chapter is dedicated to the development of critical thinking in the school environment and describes selected RWCT methods. The second chapter connects critical thinking with current trends in teaching French, especially with the action-oriented approach. The third chapter focuses on how the development of critical thinking is anchored in curricular documents and on the expected level of students' language skills. In the fourth chapter, we use all these insights to prepare a lesson for upper primary school students. The fifth chapter reflects on the actual course of the tested teaching unit and feedback from students, adding further recommendations. We found that although the use of RWCT methods in foreign language teaching is not directly supported by curricular documents, nothing prevents teachers from proceeding this way. Teaching a foreign language and supporting the development of critical thinking require a safe environment, orienting activity on the student, cooperation, and formulating thoughts and opinions, creating space for natural communication in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV